MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden movements database -> movements database updates

Alles m.b.t. de movements database.
Nieuw bericht plaatsen

movements database updates

Berichtdoor iereb » do okt 08, 2009 2:26 pm
Aantal posts: 686x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

onder dit topic voortaan actuele updates:

bezoekje aan historische dienst in Den Haag heeft weer veel opgeleverd!o.a. complete levensloop van Piper Cubs.De L-21A's zijn nu allemaal verwerkt in movements.
verder mooie aanvullingen juni 1957 van rotation 325-63 Sq RAF met CALL SIGNS van Hunters en transport.
basisvlucht Harvards van juli 1957 aangevuld.
tenslotte 1970 aanvullingen van Jerry Stok bijgewerkt.
wordt vervolgd :!: 8)

Berichtdoor Leeuwarden » do okt 08, 2009 3:26 pm
Aantal posts: 3688x

PB sturen

Fantastisch!

Als jij spreekt over "complete levensloop" dan hebben we het over het logboek oid wat bij elke kist hoort?

Berichtdoor iereb » do okt 08, 2009 4:39 pm

PB sturen

ja klopt Jan,vanaf het indienst nemen tot aan het slopen van het toestel zijn alle gebeurtenissen bijgeschreven in een logboek,zoals wisseling van basisvlucht,sq,onderhoudsdata,ongelukjes(hoe klein ook)etc.
heb ze nu compleet van de Meteor,Thunderjet,Kaasjager,Hunter en F104,heb dus nog wat te doen..........
nou ja,voor het algemene belang dan maar,hoop dat de database gewaardeerd wordt

Berichtdoor eppo » do okt 08, 2009 5:24 pm
Aantal posts: 3589x

PB sturen

logboeken van alle 104s :?: kenne we ook nazien waar ze heen gingen dus als m-2901 enz :D

Berichtdoor iereb » do okt 08, 2009 5:56 pm

PB sturen

:cry: :cry: nee helaas Gerrit,laat dat er nou net niet instaan
de vluchten waarnaartoe werden in de logboeken van een tsl nooit bijgehouden(alleen de uren),de bestemming stond daarentegen wel in de logboeken van de piloot
:!: :!: hierbij dan ook een oproep aan iedere ex Lw 104 bestuurder om z'n oude logboeken te checken en de vluchten die gevoerd zijn onder M 2910 etc te willen melden bij het Milspotters call sign depot.
onder de inzenders wordt een gratis vluchtje met de fantastische nieuwe F104 versie van Micr Flightsimulator verloot.
Vliegend met D-8336 als AJ-11 :!: :!:
:roll: :wink:

Berichtdoor iereb » za okt 17, 2009 10:39 am

PB sturen

updates: Jerry,je waslijst met movements is verwerkt :!:
zoals altijd heb ik eerst alle aanvullingen gechecked met mijn databases (van luchtmachten en officiele lijsten van toestelhistories)om te kijken of de aanvullingen/correcties wel te billijken zijn etc...vandaar dat het even duurde
kortom..heel veel welkome aanvullingen jaren 1970-1974,dank daarvoor!!!!
enkele opmerkingen: 260571:24+62 klopt wel (was AG52 tot 020871)
090671:de F84F's ? P-162 w/o in 64,P-164 decoy sinds 1970
130771:M-31 klopt niet,w/o 070263
041071:M-49 niet juist,wfu 250271
220173;probleem Fiats;juiste nrs zijn 30+60 en 31+75,LeKG41(volgens X serv)volgende dag was een dual voor spares(ook 41e)
011073 58+21 is echt JBG31(off tslhistorie)
301073 de SP F4's blijven ?,moet ik nader gaan checken
nogmaals heel veel dank voor je reactie :wink: :wink:

Berichtdoor roberto » za okt 17, 2009 10:49 am
Aantal posts: 3983x

PB sturen | Website bezoeken

Hi Rob,
Was nieuwsgierig naar de SP bakken op 301073, dus mijn oude boekje er even bijgepakt.
Ik kom op de SP781, 774, 811, 710 (was destijds nog niet zo enthousiast om de FY te noteren).
Zag trouwens op andere dagen in zelfde periode nog meer aanvullingen, zal hier deze winter wel eens beter naar kijken.
Rob

Berichtdoor iereb » za okt 17, 2009 11:35 am

PB sturen

Hi Roberto....je hebt dezelfde serials als Jerry,maar of ze ook echt geweest zijn??
zal het bij MDT navragen of dat toen SP ers waren
misschien weet Eppo het nog??

je aanvullingen worden met kaviaar en trompetgeschal ontvangen :P :P :P

Berichtdoor eppo » za okt 17, 2009 11:55 am

PB sturen

he Rob,heb een overzichtboek erbij gepakt,en mijn agenda van 1973,op 301073 zijn er voorzover ik weet geen SPers,geweest,meende dat dat een geintje van iemand was,meenme dat vaag te herinneren 8)

Berichtdoor iereb » za okt 17, 2009 12:26 pm

PB sturen

eppo schreef:he Rob,heb een overzichtboek erbij gepakt,en mijn agenda van 1973,op 301073 zijn er voorzover ik weet geen SPers,geweest,meende dat dat een geintje van iemand was,meenme dat vaag te herinneren 8)

precies Gerrit,dat borrelde bij mij ook!!
een geintje van een of andere supersub die deze nrs had verzonnen!

Berichtdoor eppo » za okt 17, 2009 5:45 pm

PB sturen

Rob en Jerry,vanmiddag gesproken,konden beide niet herrinneren desbetreffende kisten gezien te hebben :D

Berichtdoor roberto » za okt 17, 2009 5:52 pm
Aantal posts: 3983x

PB sturen | Website bezoeken

En laat ik dat nou niet gezegd hebben, maar het blijft een vreemd verhaal.
Ik kan me sowieso een heleboel waarnemingen die ik vroeger gedaan heb niet altijd meer herinneren, pas als ik een foto zie is het vaak van, oh ja das waar ook.
Helaas heb ik ook geen negatieven meer uit die periode, destijds allemaal aan Jelle Sjoerdsma verkocht.

Berichtdoor eppo » za okt 17, 2009 6:07 pm

PB sturen

nee Jerry,wist niet dat ie ze gezien had,sorry robje,maar jij gaf mij wel aan dat ze in je boekje stonden,maar jij gaf mij niet de indruk ze ook gezien te hebben 8)

Berichtdoor iereb » za okt 17, 2009 7:21 pm

PB sturen

oke guys...bedankt voor het checken e.d.
ik probeer wel om fotografisch bewijs te krijgen via Gerrit B.,Piet G.
Adam M,Yme O of MDT,zolang ik dat niet heb ga ik er vanuit dat ze alleen in een natte droom van iemand langs zijn geweest en de rest is er dan ingetuimd :!:
:lol: :lol: :lol:

Berichtdoor Jerry » za okt 17, 2009 11:05 pm
Aantal posts: 654x

PB sturen

He Rob, bedankt voor het verwerken van de data. Ik heb niet gechekt op wfu's of crashed, dus helaas enkele missers :cry:
Wat betreft de SP fantomen, tja ze stonden in mijn boekje. That's it eigenlijk.
Ik kan me er zelf niets van herinneren, zoals ik ook al verteld heb aan Gerrit en Rob L.
Broodje aap verhaal, zou zomaar kunnen.

Wat ik precies in het boekje heb staan is: SP781,774,811,710
781,710 "hangar" en achter 774,811 pijltje omhoog.

In die periode stond 32TFS wel op Leeuwarden, ivm baanreparaties op SSB. Vaak gingen de amerikanen naar andere velden om enkele dagen later weer terug te komen.

Ben benieuwd of de werkelijkheid nog boven tafel komt. Vooral de notities van Adam, Yme of Henk P. kunnen misschien helpen (mochten ze die nog bewaard hebben)

groeten
Jerry

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden movements database