MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Hulp -> Hulp bij aankoop spiegelreflexcamera

Hulp nodig bij het gebruik van Milspotters? Kijk in dit forum.
Nieuw bericht plaatsen

Hulp bij aankoop spiegelreflexcamera

Berichtdoor jeroen87 » wo sep 24, 2008 6:02 pm
Aantal posts: 321x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Nikon D 40 + AFS 18-55 Black

De D40 is een compacte en lichte, hoogwaardige camera die het mogelijk maakt dat iedereen prachtige foto's maakt met een spiegelreflexcamera. De D40 is speciaal ontworpen met het oog op gebruiksgemak en bevat digitale en optische technologieën die professionals ook gebruiken, terwijl u niets met ingewikkelde functies te maken hebt. Welk onderwerp u ook fotografeert, er is altijd een automatische onderwerpsstand waarmee u in elke situatie fantastische resultaten behaalt. De navigatie in de menu's is eenvoudig en via het ingebouwde retoucheermenu kunt u uw foto's gemakkelijk bewerken en verbeteren op de grote, heldere 2,5-inch LCD-monitor. De D40 is perfect voor mensen die een betaalbare camera zoeken om daarmee de onderscheidende mogelijkheden van spiegelreflexcamera's te ontdekken. De D40 is namelijk zo gebruiksvriendelijk dat u zich uitsluitend hoeft te concentreren op het onderwerp dat u wilt fotograferen, waarna de geavanceerde Nikon-technologieën in de camera voor de rest zorgen.

De D40-kit omvat een AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55 mm objectief met Nikon’s unieke Silent Wave Motor (SWM) voor een snelle, accurate en uitzonderlijk stille werking. Dit objectief is perfect voor allerlei uiteenlopende opnamen, van alledaagse kiekjes tot adembenemende landschapsfoto's.

Meegeleverde accessoires:
- Oplaadbare EN-EL9 Accu
- Nikkor AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55II mm f/3.5-5.6G ED Lens
- Snellader MH-23
- USB-Kabel UC-E4
- Rubberen oogschelp DK-16
- Camera-riem
- Bodydop BF-1A
- Occulairkapje DK-5
- Beschermkapje accessoireschoen BS-1
- Software
- Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Van 699,- euro naar 317,- euro
Dit word me eerst spiegelreflexcamera, is dit wat ???

Berichtdoor Corné Goud » wo sep 24, 2008 6:17 pm
Aantal posts: 906x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

De Nikon D40 ik een prima Camera maar om mee te spotten denk ik niet. Heb zelf de D50 de D40 heeft geen moter in de body (voor de lens AF) en de D50 heeft dit wel dus als je een Lens wilt kopen voor een D40 moet je een AF-S (nikon ) of HSM (Sigma)

Ik denk dat je er later vast nog wel een Tele-lens bij wilt kopen, dan zou ik eerder voor de D80 gaan kost wat meer maar heb je betere kwaliteit niet overhaast een Spiegel Reflex kopen dat is zonde spaar even door en je heb veel meer plezier.
Het Seizoen is toch afgelopen je hebt nog tijd zat om door te sparen

De 18-55 is wel een goeie lens ik heb zelf een Sigma 17-70 erbij om dat ik op static`s wel eens wat MM`s miste, De Nikon 16-85 is ook een mooie lens voor de Static 16 MM is lekker wijd omdat tegen woordig de Kisten als maar dichter op het hek komen te staan.

Kortom spaar even door voor een D80 :D of een Canon naar mijn mening maakt het niet uit wat je neemt 8)

Hoop dat het helpt :D

Gr Corné

Berichtdoor Leeuwarden » wo sep 24, 2008 6:37 pm
Aantal posts: 3688x

PB sturen

Hmmm... Ik zou eerder een D40 als een D80 nemen... Er komen trouwens steeds meer objectieven met ingebouwde AF motor voor Nikon. Gezien dat Nikon inmiddels bewezen heeft dat het beter kan zou ik geen van beide nemen :-)
Als je aan de onderkant van het segment zoekt zou ik ook eens kijken naar een Canon 400D.
Realiteit is natuurlijk dat €317,- niet veel is voor een DSLR.

Berichtdoor Corné Goud » wo sep 24, 2008 7:23 pm

Waarom ? De D80 heeft meer Pixels (croppen)
Is sneller, ook het schermpje met je sluitertijd boven op je licht meting enz, waardoor je als je een heli wil platen snel kan switsen kwa instllingen......

Ik zeg ook niet persee de D80 maar ik denk dat je snel achter de feiten loopt omdat je meer wilt met je body....

Alleen al voor het Display boven op de body zou ik het al doen....

En de D80 ligt lekker in de hand en niet te zwaar....

(mijn body heeft ook 6.1 mega pixels en als je wilt croppen zie je pas wat je mist...... )

Een D40 met een 70-300 VR gaat wel maar op 300 MM vind ik dat je nog al eens moet croppen ik heb dat zelf op 500 MM met name de Gripen en de Mig-21 zijn vrij kleine toestellen en dat vraagt nog al eens wat Crop werk.....
Ook sta je wel eens ver van de Flightline :cry:

Ik zou zeggen kijk eens op Foka rond die hebben mooie prijzen en goeie service :wink:

DIt is mijn mening (ik verplicht je niks)

Berichtdoor jeroen87 » ma mei 18, 2009 10:15 pm

PB sturen

Hallo even een oude topic naar boven halen.:lol:
Ben van plan om een Sony DSLR-A200 Body met een
sigma 70 - 300mm te kopen.
nu is mij vraag is die Sony A200 wat.
ik zie vaak mensen met Canon en Nikon fotograferen.
kan ik met de Sony A200 mee komen.

Alvast bedankt
J.smit

Berichtdoor jeroen87 » wo mei 20, 2009 11:39 pm

PB sturen

Is er niemand die een sony spiegelreflexcamera heeft ????. :roll: :roll: zeker alleen Canon/Nikon :lol: :lol:.

Groeten
Jeroen

Berichtdoor leeuwarden058 » do mei 21, 2009 12:13 am
Aantal posts: 685x

PB sturen

Inderdaad een Nikon D60 hier :D

Berichtdoor Hunter58 » do mei 21, 2009 12:14 am
Aantal posts: 3979x

PB sturen

Sony heeft de camerafabriek van Minolta overgenomen en nadrukkelijker in de markt gezet. De chip die erin zit zou dezelfde moeten zijn als Nikon/Canon. Al met al dus een goed potentieel voor niet te veel geld.

Voor onze hobby is het alleen wel van belang om een voldoende snelle autofocus te hebben. Ik ken de A200 niet (ik ben ook een Nikon-man), maar het is het waard om de autofocus vooraf uit te proberen. Simelweg bij de fotograaf een A200 vragen met de door jou gewenste lens erop. Vervolgens in de winkel een rondje draaien en kijken hoe snel de autofocus zich aanpast. Als hij de scherpte echt moet zoeken, dan is de camera voor ons te traag.

Berichtdoor xidewinder » do mei 21, 2009 8:03 am
Aantal posts: 506x

PB sturen

Ik ken een aantal mensen die met een Sony fotograferen en die zijn er erg tevreden over 8)

Berichtdoor Corné Goud » do mei 21, 2009 9:34 am

jeroen87 schreef:Is er niemand die een sony spiegelreflexcamera heeft ????. :roll: :roll: zeker alleen Canon/Nikon :lol: :lol:.

Groeten
Jeroen

Bekijk de platen van Rob maar die plaat met Sony :wink:

Berichtdoor gekke-vis » do mei 21, 2009 9:38 am
Aantal posts: 803x

PB sturen

leeuwarden058 schreef:Inderdaad een Nikon D60 hier :D

Hoe bevalt die!?

Berichtdoor Hunter58 » do mei 21, 2009 9:53 am
Aantal posts: 3979x

PB sturen

Bekijk de platen van Rob maar die plaat met Sony

Maar is het ook een A200?
Om terug te komen op de Nikon's: de D3 heeft een razendsnelle autofocus, de D40 is veel trager. Maar daar is de prijs dan ook naar.

Als hetzelfde geldt voor de Sony A900 versus de A200, dan kan de overweging zijn om voor betere resultaten iets meer te betalen. Natuurlijk hebben we niet het topmodel nodig, maar als een A300/A350 beduidend sneller blijkt dan de A200, dan wist ik het wel...

Berichtdoor spottinggroup_rs06 » do mei 21, 2009 10:32 am
Aantal posts: 909x

ik gebruik sony A200 en ben er toch wel tevreden over :lol:

Berichtdoor rob » do mei 21, 2009 10:53 am
Aantal posts: 2009x

Hunter58 schreef:Natuurlijk hebben we niet het topmodel nodig, maar als een A300/A350 beduidend sneller blijkt dan de A200, dan wist ik het wel...

Zelf gebruik ik nu meestal de SonyA350 (naast de A100). De SonyA300 heeft een snellere buffer en 10MP, maar dat vond/vind ik niet nodig. Zolang ik van 1 kist tijdens de start of landing 5 of 10 scherpe foto's kan maken hoef ik geen mitrailleur-stand op mijn camera om achteraf 5 of 10 goeie foto's te selecteren.

En als hobby-fotograaf heb ik de loop der jaren zoveel mogelijk gelet op een redelijke kwaliteits/prijsverhouding van mijn foto-apparatuur. Voor mij geldt sinds 1966: als de registratie van het vliegtuig maar leesbaar is.

Gr,

Rob.

Berichtdoor Leeuwarden » do mei 21, 2009 11:01 am
Aantal posts: 3688x

PB sturen

rob schreef:... Zolang ik van 1 kist tijdens de start of landing 5 of 10 scherpe foto's kan maken...

uhhh Rob... Dat is de mitrailleur stand :mrgreen:

En wat de AF betreft ook nog maar even een duit in het zakje. Snelle AF is mooi en ook handig maar m.i. is het nog veel belangrijker hoe goed de AF zijn onderwerp kan vasthouden en volgen.

Een body kopen is één ding, kijk echter ook even naar welk objectief je erbij wil, wat daarvan de kosten zijn en kijk ook naar de mogelijkheden als je je assortiment objectieven wil uitbreiden!De mogelijkheden en kosten verschillen per merk.

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Hulp