Lang niet zo fraai als toen ter tijd bevoorrechte mensen op de basis, de landing van deze Phantom FG-1's, vier stuks, op de 06. Ik heb er maar twee tevoorschijn gehaald uit de negatievenbak, maar de herinnering aan deze verschijning op vrijdag 14 april 1972, PTT-dag inderdaad, is nog steeds heel levendig. Vooral omdat wij, Yme Offringa en ik, er net de brui aan hadden gegeven bij Marssum, de hele middag was er niks gebeurd natuurlijk. Maar dat interesseeerde ons toen niet: er kon altijd nog een Beaver komen of een verdwaalde visitor. Net onderweg op het fietske vanuit Marssum richting Leeuwarden kwamen deze kisten ineens vanuit het noorden: vreselijke woorden vlogen door de lucht, en daarna was het alle lucht uit de longen persen, dwars door de weilanden, naar het hek om alsnog deze platen te trekken.

Ze moeten inderdaad haast wel één of twee keer rond zijn gegaan want anders hadden we dit nooit gehaald. Ze kwamen op vliegdek-schipmanier binnen: heel hoog en vervolgens kwakten die kisten tegen de baan, en gelijk de chute trekken. So far de memories: those were the days....... ons vliegveld helemaal kaal, geen shelters, geen bomen en struiken die in de weg staan. Maar nu hou ik weer op. Het zaakje vertrok op maandag weer vanaf de 24, en ook daarvan zijn baanplaten gemaakt, is mij bekend.