MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden movements database -> movements database updates

Alles m.b.t. de movements database.
Nieuw bericht plaatsen

Re: movements database updates

Berichtdoor Hunter58 » zo apr 29, 2012 10:35 am
Aantal posts: 3979x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

iereb schreef:de laatste visitor van de FF2012(Zweeds transport van zaterdag 28/4) is weer terug te vinden in de dbase movements
het complete FF2012 gebeuren ,incl alle departures etc zijn nu terug te lezen in de dbase.
we gaan nog even nagenieten van de massaal ingestuurde heerlijke foto's op de site....en dan snel maar weer op naar het FWIT!

Als die massaal ingestuurde heerlijke foto's ook aan de database gekoppeld worden, zijn we gelijk 'bij'. De movements zullen wel compleet zijn, maar opvallend is dat er nog geen enkele foto aan de database hangt.
Nu is het vers, over twintig jaar wordt het 'bij elkaar scharrelen'.

Berichtdoor King » zo apr 29, 2012 11:18 am
Aantal posts: 501x

PB sturen

@ Joop, groot gelijk. Daarom alvast wat plaatjes gemaild naar de beheerder.

King

Berichtdoor iereb » zo apr 29, 2012 11:25 am
Aantal posts: 686x

PB sturen

Hunter58 schreef:Als die massaal ingestuurde heerlijke foto's ook aan de database gekoppeld worden, zijn we gelijk 'bij'. De movements zullen wel compleet zijn, maar opvallend is dat er nog geen enkele foto aan de database hangt.
Nu is het vers, over twintig jaar wordt het 'bij elkaar scharrelen'.

Hunter58:volkomen gelijk,die gedachte had ik vorig jaar ook met de open dagen door een ingestuurde foto(in een ander topic) aan de movementsrubriek te koppelen.
Nou,dat heb ik geweten....het werd me niet in dank afgenomen,ik ontving een pissig berichtje voorzien met zo'n irritante smilie :NEE en met verwijten als eigengerijd en denken dat je alles maar kunt maken en voortaan eerst vragen .....

kortom... zonder toestemming van de eigenaar vd ingestuurde foto's wordt er door mij niet meer gekoppeld,dat respecteer ik en vind ik verder ook prima hoor.
maar je hebt gelijk...het is teleurstellend om te moeten constateren dat we nooit geen enkele foto ontvangen voor gebruik in onze gezamenlijke unieke dbase.
:NOID :NOID

Berichtdoor Hunter58 » zo apr 29, 2012 11:56 am
Aantal posts: 3979x

PB sturen

Hm, hier begrijp ik helemaal niets van.
Je post je foto's omdat je wilt dat anderen ze ook kunnen zien.
Een forum is echter vluchtig, dus als je wilt dat anderen er naar blijven kijken, wat is er dan mooier om ze aan de database te laten koppelen.
De database zit op dezelfde site, dus van 'lenen', 'stelen' of andere inbreuk op auteursrechten is ook geen sprake.
Het zegt dus iets over de mensen die de 'pissige berichten' hebben gestuurd.

Als een foto van mij uit het forum zou worden gebruikt voor de database, zou ik me juist vereerd voelen.

Jammer dat de inzet voor het maken van dit historisch document zo wordt gewaardeerd of misschien zelfs wel wordt ontmoedigd.

Ik hoop dat jullie nog lang zullen doorgaan met deze waardevolle database. Mijn waardering en steun hebben jullie zeker!
Nu nog van anderen...

Berichtdoor ASA Shooter » zo apr 29, 2012 2:00 pm
Aantal posts: 673x

PB sturen

Moet ik de beheerders van de database speciaal de foto's toesturen, of is hier een gegeven toestemming ook voldoende om ze te mogen gebruiken?
Als dat al voldoende is, dan bij deze de toestemming om ze in de database te gebruiken.

Berichtdoor visserei » zo apr 29, 2012 2:42 pm
Aantal posts: 704x

PB sturen

Is het opgelost door vast te leggen dat ingezonden foto's aan de database kunnen worden gekoppeld, tenzij de inzender uitdrukkelijk aangeeft dat hij/zij daartoe geen toestemming verleent.
Aloha,
Eibert :PUTER

Berichtdoor iereb » za jun 02, 2012 11:12 pm

PB sturen

De complete lijst met deelnemers/bezoekers van de ISACAR RALLY is bijgewerkt en te vinden via de rubriek actuele movements.
Zoals verwacht onder de bezoekers diverse nieuwe first noted vliegtuigtypen.

movements database updates 14 april 1972

Berichtdoor iereb » zo jun 17, 2012 6:55 pm

PB sturen

Mensen,even genieten......
een prachtige fotografische aanvulling ontvangen voor de database
we schrijven 14 april 1972............4 Royal Navy Spoken op de Zuidlijn bij de toren,om van te smullen :P :P

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door iereb op zo jun 17, 2012 7:02 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor eppo » zo jun 17, 2012 7:02 pm
Aantal posts: 3589x

PB sturen

Geweldig,was een PTT-dag toch.

Berichtdoor iereb » zo jun 17, 2012 7:04 pm

PB sturen

eppo schreef:Geweldig,was een PTT-dag toch.

ja klopt Gerrit,waren soms verrassende dagen van die jongens van de PTT

Berichtdoor Henk P. » di jun 19, 2012 6:40 pm
Aantal posts: 1852x

PB sturen

iereb schreef:
eppo schreef:Geweldig,was een PTT-dag toch.

ja klopt Gerrit,waren soms verrassende dagen van die jongens van de PTT

waren dit die mannen die een left-hand-break (een paar keer) deden en over BIlgaard op downwind zaten?

Berichtdoor Adammeijer » ma jul 09, 2012 6:54 pm
Aantal posts: 133x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Lang niet zo fraai als toen ter tijd bevoorrechte mensen op de basis, de landing van deze Phantom FG-1's, vier stuks, op de 06. Ik heb er maar twee tevoorschijn gehaald uit de negatievenbak, maar de herinnering aan deze verschijning op vrijdag 14 april 1972, PTT-dag inderdaad, is nog steeds heel levendig. Vooral omdat wij, Yme Offringa en ik, er net de brui aan hadden gegeven bij Marssum, de hele middag was er niks gebeurd natuurlijk. Maar dat interesseeerde ons toen niet: er kon altijd nog een Beaver komen of een verdwaalde visitor. Net onderweg op het fietske vanuit Marssum richting Leeuwarden kwamen deze kisten ineens vanuit het noorden: vreselijke woorden vlogen door de lucht, en daarna was het alle lucht uit de longen persen, dwars door de weilanden, naar het hek om alsnog deze platen te trekken.Afbeelding

Ze moeten inderdaad haast wel één of twee keer rond zijn gegaan want anders hadden we dit nooit gehaald. Ze kwamen op vliegdek-schipmanier binnen: heel hoog en vervolgens kwakten die kisten tegen de baan, en gelijk de chute trekken. So far de memories: those were the days....... ons vliegveld helemaal kaal, geen shelters, geen bomen en struiken die in de weg staan. Maar nu hou ik weer op. Het zaakje vertrok op maandag weer vanaf de 24, en ook daarvan zijn baanplaten gemaakt, is mij bekend. Afbeelding

Berichtdoor Bernie » ma jul 09, 2012 7:32 pm
Aantal posts: 697x

PB sturen

en daarna was het alle lucht uit de longen persen, dwars door de weilanden, naar het hek om alsnog deze platen te trekken

Heel herkenbaar Adam! Mooi verhaal overigens :PRIMA

Berichtdoor Jerry » ma jul 09, 2012 8:24 pm
Aantal posts: 654x

PB sturen

Mooi Adam. Elk vrij uurtje bij het veld. Zelfs op PTT-vrijdag. Onder het motto "je kunt nooit weten......."
Dat was in die tijd ook het mooie aan spotten. Wachten op dat ene moment. Foto's zijn van mindere kwaliteit, maar de verhalen daarentegen zijn schitterend, en blijven je altijd bij.

movements database updates

Berichtdoor iereb » za okt 27, 2012 11:32 am

PB sturen

Voor de volgers van de database:
weer even in het verleden gegraven en opnieuw veel nieuwe updates opgeduikeld.

t/m 1959 zijn nu alle toestellen behorende tot de basisvlucht vermeld
het radio call sign van de gecrashte N-309 op 21 juli 1959 is ontdekt en aangevuld
schietdetachement van MLD SeaHawks met 2 Meteor manche slepers in aug 59 aangevuld.

in onderzoek zijn nog de schietdetachementen van geheel 1959(zo'n 13 stuks),daarna duiken we met de papierdetector in de dossiers van 1960 etc etc.
er zit ongetwijfeld nog veel oud nieuws aan te komen :PUTER

PS voor (oud) fotomateriaal van Leeuwarden houden we ons ook altijd aanbevolen

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden movements database