MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> Koop informatie

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

Koop informatie

Berichtdoor idsoos » za maart 21, 2015 3:31 pm
Aantal posts: 5x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Ik ben op zoek naar een hand scanner waarmee je zowel civiele- als militaireluchtvaart kunt ontvangen.
Heeft iemand suggesties voor een goede scanner of tips waar je op moet letten als je er een koopt?
Mijn budget is ongeveer €200.

Alvast bedankt

Re: Koop informatie

Berichtdoor roberto » za maart 21, 2015 3:48 pm
Aantal posts: 3983x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Met een Uniden UBC XLT125XLT ben je voor zo'n 135 euro klaar en daar lopen steeds meer spotters mee rond.
Een handzaam scannertje

Berichtdoor idsoos » zo maart 22, 2015 1:21 pm
Aantal posts: 5x

PB sturen

roberto schreef:Met een Uniden UBC XLT125XLT ben je voor zo'n 135 euro klaar en daar lopen steeds meer spotters mee rond.
Een handzaam scannertje

bedankt voor de tip!
ik heb op verschillende andere fora ook de Uniden UBC 3500 XLT steeds zien terug komen.
Is dit ook een goede scanner en zo ja welke zou je dan aanraden?

Berichtdoor oermens » zo maart 22, 2015 5:21 pm
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

Ikzelf gebruik de Ubc 3500 bearcat. Zeer ideaal voor de beginner. Je kunt elke frequentie een naam geven, het is een handzame scanner en makkelijk te bedienen/ programmeren. Aanrader (in mijn ogen) voor de beginner/leek, zoals ik zelf.

Berichtdoor airman » zo maart 22, 2015 8:34 pm
Aantal posts: 285x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Ze zijn allebei goed alleen de 125 xlt heeft een lagere scansnelheid als de ubc-3500,als je een budget hebt van 200 euro zou ik voor de de 125 xlt en een buiten antenne gaan ,voor betere ontvangst !!!!!

Berichtdoor Scannernet » ma maart 23, 2015 3:07 pm
Aantal posts: 8x

Zowel de Uniden Bearcat 125xlt als de Uniden Bearcat 3500xlt zijn prima geschikt voor het "spotterwerk". Voordeel is dat de beide scanners geprogrammeerd kunnen worden met software (vaak niet bijgeleverd).

Zelf hebben wij ook een aantal scanners te koop via onze website waarmee zowel de militaire als de civiele luchtvaart ontvangen kunnen worden: de Commtel COM216 en de "good-old" Yupiteru MVT-7100. Deze laatste is nog altijd mijn favoriete handheld scanner. Qua ontvangst misschien wel de beste scanner ooit gemaakt.

Onze webshop vindt je HIER

Berichtdoor Smoke » ma maart 30, 2015 8:01 am
Aantal posts: 54x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

oermens schreef:Ikzelf gebruik de Ubc 3500 bearcat. Zeer ideaal voor de beginner. Je kunt elke frequentie een naam geven, het is een handzame scanner en makkelijk te bedienen/ programmeren. Aanrader (in mijn ogen) voor de beginner/leek, zoals ik zelf.

Ik heb de UBC 3500 sinds kort in mijn bezit, ik heb deze om geruild voor mijn Yupiteru 7100 (wat een heisa om die te programmeren)

Een mooie, goeie, handzame scanner, maar zeker niet makkelijk in de programmering (met de hand), dus echt niets voor de normale "beginner"

Ik heb inmiddels de software maar besteld om hem te gaan programmeren. Ook zit er bij deze scanner geen Nederlandse handleiding en is de scanner volledig in het Engels geprogrammeerd.

Verder kom ik er wel uit met de UBC3500 maar wordt het wel even puzzelen (wat ik leuk vind) met een in het technisch Engels geschreven handleiding.

Even mijn mening :)

Succes met de aanschaf.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners