MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> Stream opzetten

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

Stream opzetten

Berichtdoor Dummy » wo jun 22, 2011 8:45 pm
Aantal posts: 1x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier, mijn naam is Edwin en ben helikoptermonteur bij de marine (nu luchtmacht). Heb altijd al veel intresse gehad in de militaire luchtvaart en in het bijzonder het reilen en zeilen rondom de Cornfield range aangezien ik geboren ben op Texel en iedere dag de kisten voorbij zag komen. Nu woon ik echter in Hoorn en ben niet meer in staat om de range via de scanner te ontvangen (althans niet goed ) Nu wil ik echter een stream opzetten bij mijn ouders op Texel maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen en welke programma's ik daar voor nodig zou moeten hebben. Is er iemand die mij op weg kan helpen? aangezien jullie hier ook een stream hebben opgezet. Alvast bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groet,

Edwin

Re: Stream opzetten

Berichtdoor airman » zo jul 17, 2011 3:12 pm
Aantal posts: 285x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Ik heb dat ook geprobeerd om een stream op te zetten,ik ben zover gekomen met mijn onderzoek je hebt nodig :
Een mini server,je hebt ze al voor rond de 100 euro, voor Linux-software.
Een scanner bijvoorbeeld de uniden-bearcat xlt 780 of 785 xlt of ubc 3500 met het toekomstig raster,maar is mobiel.
En de 777 luchtvaart antenne.
De scanner is tweedehands verkrijgbaar op marktplaats maar je kan hem ook nieuw kopen het is maar wat je prefereert,
nieuw 300 euro tweedehands ongeveer de helft.
De antenne kost 55 euro en is bij Rys niet ver bij jouw vandaan te verkrijgen.
http://www.rys.nl
En een internet verbinding met dacht ik zo met minstens 1 a 2 mb-upload des te meer bandbreedte,des te meer streams je kan genereren,en als laatste maar niet (meteen) nodig het antenne versterkertje van j.m.i,ongeveer 100 euro verkrijbaar bijJacobs Breda.
En als laatste de antenne opstelling,des te hoger des te beter,ik wens je veel succes,zo moet het er ongeveer uitzien.
:ballon: Rene :ballon:

Re: Stream opzetten

Berichtdoor roberto » zo jul 17, 2011 3:51 pm
Aantal posts: 3983x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Je kan je ook al de moeite besparen en gewoon luisteren via de stream van http://www.scannernet.nl/scanner/live-scanner.html
Deze zit in Harlingen en ontvangt de range redelijk goed.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners