MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> AOR 8200MKII

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

AOR 8200MKII

Berichtdoor Martin » vr sep 24, 2010 8:58 am
Aantal posts: 95x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Ik ben in het bezit van een AOR 8200MKII. Deze is goed te programmeren via de pc. Nu heb ik een nieuwe pc zonder parallel- of serielepoort. Dus alleen maar USB. Is er bij jullie bekend of er een USB kabel beschikbaar is voor de AOR 8200MKII?

Re: AOR 8200MKII

Berichtdoor Evertharley » vr sep 24, 2010 9:06 am
Aantal posts: 90x

PB sturen

Kijk hier eens naar : http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1280
cheers,
Evert

Berichtdoor Martin » ma sep 27, 2010 2:46 pm

PB sturen

Dank Evert voor je tip. Heb ze een mail gestuurd. Kan zo 1-2-3 niks vinden wat een werkbare oplossing zou kunnen zijn. Het enige wat zo in mijn gedachten komt is een parallel -> USB converter. Maar dit schijnt niet te werken. Heb nu in Engeland een leverancier gevonden van een USB-kabel voor de scanner. Afwachten wat voor antwoord die mij geeft. Ik zal het antwoord hier zeker posten.

Berichtdoor dennis » di sep 28, 2010 9:01 am
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Martin schreef:Dank Evert voor je tip. Heb ze een mail gestuurd. Kan zo 1-2-3 niks vinden wat een werkbare oplossing zou kunnen zijn. Het enige wat zo in mijn gedachten komt is een parallel -> USB converter. Maar dit schijnt niet te werken. Heb nu in Engeland een leverancier gevonden van een USB-kabel voor de scanner. Afwachten wat voor antwoord die mij geeft. Ik zal het antwoord hier zeker posten.

http://www.neonbox.org/aor/www.applet.c ... cc8200.htm

Omdat ze al snel een aantal tientjes vragen voor een kabeltje van 1 meter had ik dit ooit eens opgezocht. Niets mee gedaan overigens.

Berichtdoor Martin » di sep 28, 2010 10:08 am

PB sturen

Dennis, hartelijk dank voor de link! Dat ziet er beter uit :lol: Zelf ben ik niet zo heel technisch maar met hulp van een bekende moet dit zeker lukken. Ik houd je wel op de hoogte of het gaat werken. Neem aan dat er misschien wel meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.

Berichtdoor Martin » do jan 20, 2011 4:03 pm

PB sturen

Ben nog steeds druk bezig om de AOR 8200Mk II aangesloten te krijgen op mijn Windows 7 PC. Dit lukt nog niet echt :BOOS
Mocht iemand nog suggesties hebben dan houd ik me aanbevolen. :SUPER

Berichtdoor Gerben KLu » do jan 20, 2011 4:12 pm
Aantal posts: 5486x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Misschien kan je iets beter aangeven wat er nou precies niet wil lukken?

Berichtdoor Martin » vr jan 21, 2011 5:41 pm

PB sturen

Dennis, ik probeer de scanner aan te sluiten op de pc. Aangezien de huidige pc's alleen voorzien zijn van USB poorten kan ik met de huidige kabel de scanner niet aansluiten op de pc. Ik zou graag de scanner aansluiten via een USB poort zodat ik de frequenties via programmatuur kan programmeren. Het schijnt nogal lastig te zijn om een goede oplossing te vinden om de scanner met USB aan te sluiten. Ik kan eigenlijk geen oplossing vinden.

Berichtdoor Martin » vr jan 21, 2011 5:43 pm

PB sturen

Ik heb onlangs deze link gevonden http://www.radioworld.co.uk/catalog/8200usb-interface-lead-p-6212.html
Heb hun een mail gestuurd om er zeker van te zijn dat dit ook gaat werken. Alleen helaas nog geen bericht gehad. Iemand hier ervaring mee of kan iemand mij zeggen dat deze kabel inderdaad gaat werken?

Berichtdoor Martin » vr maart 18, 2011 12:33 pm

PB sturen

Voor de volledigheid nog even een aanvulling op mijn vorige post. Ik heb deze kabel gekocht en het werkt perfect!

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners