MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> Advies scanner Yupiteru

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

Advies scanner Yupiteru

Berichtdoor Pete » vr jun 04, 2010 11:40 pm
Aantal posts: 2x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Hoi Luitjes,

Ik heb nog geen scanner maar zou er graag een willen hebben vooral om te gebruiken tijdens vliegshows etc.
Daarnaast zit ik direct in de aanvliegroute van Gilze Rijen dus het zou leuk zijn als onze "apache boys" overkomen dat ik ook daar iets van op kan vangen.

Ik heb regelmatig op dit forum de items over scanners gelezen en zo wat merken en types voorbij zien komen.
Nu vond ik op marktplaats onderstaande advertentie.

Wat vinden jullie hiervan ? Kan ik hier iets mee ?

Ik hoor het graag, Pete

Yupiteru mvt7300 in nieuwstaat Prijs:
Bekeken: 160 keer sinds 11-05-10, 12:22
Kopersbescherming op Marktplaats?

Meer foto's KenmerkenConditie: Zo goed als nieuw BeschrijvingZeer weinig gebruikte portable scanner ,kompleet met
opsteekantenne en netatapter.
Deze scanner kan met 8.33khz spatie tbv de
luchtvaartband geprogrammeerd worden.

Bieden mag ,maar wel reeel s.v.p

Re: Advies scanner Yupiteru

Berichtdoor Evertharley » za jun 05, 2010 8:53 am
Aantal posts: 90x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Hallo,
Ik heb zelf de MVT 7100 (oudje) ik ben er zeer tevreden mee en werkt nog steeds prima.Groot voordeel vindt ik dat je ook kortgolf hebt,hij heeft een groot frequentie bereik,die van gaat van ik meende 0.5 KHZ naar 1650 MHZ met Mod. van USB,LSB,AM,WFM en NFM.Zorg wel dat je er goeie antenne's erbij hebt,vooral bij kortegolf dan zul je er veel plezier aan hebben,voorop gesteld dat hij goed is uiteraard en dat er niet aan "gesleuteld"is.......

grtzz
Evert

Berichtdoor oermens » za jun 05, 2010 9:59 am
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

persoonlijk zweer ik bij de uniden bearcat ubc3500xlt, ideaal voor een beginner. Je kunt ook de frequentie's namen geven en je hebt goed ontvangst

Berichtdoor Turbokip » za jun 05, 2010 9:30 pm
Aantal posts: 15x
Ranking: F16 Engineer

PB sturen

Pete schreef:Hoi Luitjes,

Ik heb nog geen scanner maar zou er graag een willen hebben vooral om te gebruiken tijdens vliegshows etc.
Daarnaast zit ik direct in de aanvliegroute van Gilze Rijen dus het zou leuk zijn als onze "apache boys" overkomen dat ik ook daar iets van op kan vangen.

Ik heb regelmatig op dit forum de items over scanners gelezen en zo wat merken en types voorbij zien komen.
Nu vond ik op marktplaats onderstaande advertentie.

Wat vinden jullie hiervan ? Kan ik hier iets mee ?

Ik hoor het graag, Pete

Yupiteru mvt7300 in nieuwstaat Prijs:
Bekeken: 160 keer sinds 11-05-10, 12:22
Kopersbescherming op Marktplaats?

Meer foto's KenmerkenConditie: Zo goed als nieuw BeschrijvingZeer weinig gebruikte portable scanner ,kompleet met
opsteekantenne en netatapter.
Deze scanner kan met 8.33khz spatie tbv de
luchtvaartband geprogrammeerd worden.

Bieden mag ,maar wel reeel s.v.p

Hoi, als het je eerste scanner wordt is de MVT7100 van Yupiteru wel een erg heftig begin maar ben je niet verschrokken voor wat programmeer handelingen zeker doen.
De MVT heb ik denk ik toch zeker 10 jaar gehad, heeft een groot frequentiegebied en is een erg betrouwbare ontvanger, scanner, wel een stroomvreter, en wanneer het Batt low signaal komt valt hij erg snel weg.
De Bearcat XLT 3300 die ik ook had is veel vriendelijker in de bediening en heeft veel beter geluid, gebruikte op de Yupiteru een extern speakertje in de auto.
Jan

Berichtdoor Pete » zo jun 06, 2010 10:37 pm
Aantal posts: 2x

PB sturen

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Ik heb e.e.a. eens goed bekeken een naar aanleiding van jullie opmerkingen ben in nu op zoek gegaan naar een Bearcat XLT 3300.
Is dit de voorloper van de Bearcat XLT 3500 ?

Groetjes,

Pete

Berichtdoor Gerben KLu » ma jun 07, 2010 9:18 am
Aantal posts: 5486x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Ja.

Berichtdoor impetu feroci » ma jun 07, 2010 7:02 pm
Aantal posts: 171x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

ik heb dit weekend de 3500xlt getest in denemarken op de airshow voor het eerst,en ik moet zeggen een super scanner.heb vele scanners geprobeerd oa alinco,yaesu,maar de ontvangst en gevoeligheid van deze scanner is gewoon perfekt.en eindelijk een scanner met een goed geluids niveu en ik kon de hele dag scannen op 3 penlites.
dus voor de genen die nog twijfel hebben over de aankoop van een scanner,zou deze gewoon doen
greets olav

Berichtdoor juweeltje » wo jul 07, 2010 4:18 pm
Aantal posts: 1x

PB sturen

hoi iedereen,

ja ook ik zou wel eens een scanner willen
ik woon dicht bij een militaire luchtmachtbasis hier in Belgie en ik zoek een portable scanner

alleen, die bovenbeschreven scanner dat jullie allen aanprijzen, kan je daarmee ook de militare gespreken horen?

gegroet

Berichtdoor oermens » wo jul 07, 2010 5:10 pm
Aantal posts: 252x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen | Website bezoeken

jahoor met de uniden bearcat 3500xlt zo wie zo. Goed bereik ne makkelijk in de bediening....

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners