MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> Yupiteru mvt 7000

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

Yupiteru mvt 7000

Berichtdoor Ally » vr jan 25, 2008 9:33 pm
Aantal posts: 198x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Als alles goed is dan zijn wij morgen in het bezit van bovenstaande scanner.
We hebben een gebruiksaanwijzing ervan ontvangen als .pdf bestand maar die is zo ontzettend slecht te lezen dat ik er niet echt wijs uit word.

Kan iemand me uitleggen hoe ik dat ding programmeer en hoe wij hem kunnen beluisteren?

Alvast bedankt!

Grtzzz, Ally

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 4:02 pm

PB sturen

Er is helemaal niemand die ons kan helpen?

Berichtdoor spine24 » zo jan 27, 2008 4:18 pm
Aantal posts: 4049x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Met deze link moet het toch wel lukken lijkt mij, is inderdaad moeilijk te lezen.
Als je even inzoomt met Adobe is het best te lezen, pagina 9 voor het programmeren.

re

Berichtdoor Gerben KLu » zo jan 27, 2008 4:57 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Ik wil graag helpen, maar ken de yupiterus niet.
Er zijn hier vast wel mensen die de 7100 kennen, misschien is de 7000 overeenkomstig kwa programeren
:?:
Vaak zie je door de bomen t bos niet meer als je zo'n manual gaat lezen.
Ik denk toch dat t handiger is als iemand je wil helpen, helemaal als dit je eerste scanner is.

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 6:07 pm

PB sturen

spine24 schreef:Met deze link moet het toch wel lukken lijkt mij, is inderdaad moeilijk te lezen.
Als je even inzoomt met Adobe is het best te lezen, pagina 9 voor het programmeren.

Thanx, spine. Ik snap alleen een aantal dingen niet. Ik heb onder knopje 2 een frequentiereeks van 120.700 t/m 373.325 gezet. (kan dat überhaupt wel??) Als ik nu op scan druk dan zegt hij "error". Op "search" drukken lukt wel maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is.

Ik zou gewoon graag willen dat, als wij morgenavond bij de basis staan, hij de gesprekken tussen de piloten en de toren laat horen. Maar ik weet alleen niet hoe ik dát voor elkaar krijg.

Re: re

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 6:17 pm

PB sturen

Gerben KLu schreef:Ik wil graag helpen, maar ken de yupiterus niet.
Er zijn hier vast wel mensen die de 7100 kennen, misschien is de 7000 overeenkomstig kwa programeren
:?:
Vaak zie je door de bomen t bos niet meer als je zo'n manual gaat lezen.
Ik denk toch dat t handiger is als iemand je wil helpen, helemaal als dit je eerste scanner is.

Als je de Yupiteru niet kent dan houd het inderdaad op, Gerben.

Wat ik begrepen heb van de handleiding van de 7100 is dat er inderdaad een aantal overeenkomsten zijn tussen de 7000 en de 7100.
Ik heb met behulp van de handleiding van de 7100 (in het nederlands) dan ook getracht een groot gedeelte van datgene dat wij willen beluisteren in de scanner te zetten. Dat is me volgens mij ook wel gelukt maar ik ben bang dat ik er verder niet uitkom.

Ik heb op de scanner onder nummertje 2 de frequenties 120.700 t/m 373.325 gezet. Als ik dan op het knopje "scan" druk dan zegt hij "error". Druk ik op het knopje "search" dan gaat hij wel zoeken. Als ik daarmee stop en de scanner uitzet en later weer aanzet dan blijft hij staan bij datgene waar ik als laatste mee geeindigd ben. Ik krijg hem dan niet weer naar het begin. (snap je het nog?)

Ik zie inderdaad door de bomen het bos niet meer en het zou ontzettend fijn zijn als iemand me wegwijs zou willen maken. Vooral omdat dit inderdaad mijn eerste scanner is.

Berichtdoor Joost1976 » zo jan 27, 2008 6:18 pm
Aantal posts: 1644x

PB sturen

Ally schreef:
spine24 schreef:Met deze link moet het toch wel lukken lijkt mij, is inderdaad moeilijk te lezen.

Thanx, spine. Ik snap alleen een aantal dingen niet. Ik heb onder knopje 2 een frequentiereeks van 120.700 t/m 373.325 gezet. (kan dat überhaupt wel??) Als ik nu op scan druk dan zegt hij "error". Op "search" drukken lukt wel maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is.

Ik zou gewoon graag willen dat, als wij morgenavond bij de basis staan, hij de gesprekken tussen de piloten en de toren laat horen. Maar ik weet alleen niet hoe ik dát voor elkaar krijg.

Dat komt omdat je ook alleen de Search hebt geprogrameerd als ik het zo lees. Op de Scan te laten lopen zal je 1 voor 1 de frequenties in het geheugen moeten stoppen. Zal je echt even de gebruiks aanwijzing moeten lezen. IK weet het ook niet zo uit mijn hoofd. op Pagina 14 van het pdf document staat omschreven hoe te programeren in je geheugen bank.

En aangezien dit je eerste scanner is, zeker gewoon lekker rustig de geruiksaanwijzing lezen. Is vrij makkelijk omschreven als ik het zo lees

Succes

Laatst bijgewerkt door Joost1976 op zo jan 27, 2008 6:20 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor spine24 » zo jan 27, 2008 6:18 pm

Daar kan ik je niet mee helpen, maar als ik het apparaat bekijk, lijkt die verdacht veel op een 7001. Iemand anders?

Berichtdoor dennis » zo jan 27, 2008 6:19 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

Een 7100 inderdaad, heb even een PB gedaan :)
Heb al eens eerder zo een kreng geprogrammeerd, kijken of ik het nog steeds kan ;)!

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 6:41 pm

PB sturen

dennis schreef:Een 7100 inderdaad, heb even een PB gedaan :)
Heb al eens eerder zo een kreng geprogrammeerd, kijken of ik het nog steeds kan ;)!

Thanx voor je PBtje! Het is helaas geen 7100 maar een 7000, de voorloper van de 7100. Maar ik neem aan dat Yupiteru de meeste functies toch wel gelijk heeft gehouden.

Berichtdoor Auke104 » zo jan 27, 2008 6:46 pm
Aantal posts: 1667x

PB sturen

Ally schreef:
dennis schreef:Een 7100 inderdaad, heb even een PB gedaan :)

Thanx voor je PBtje! Het is helaas geen 7100 maar een 7000, de voorloper van de 7100. Maar ik neem aan dat Yupiteru de meeste functies toch wel gelijk heeft gehouden.

Ik heb ooit een 5000 en 7100 gehad. Volgens mij kun je met de knop func/function, en dan MW(memory write) een geheugen programmeren. Dat kun je achter elkaar doen, aangezien ie waarschijnlijk bij 00 begint(per weggeschreven kanaal wordt het kanaalnummer verhoogd). Voor vragen..pm of een berichtje hier.

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 9:02 pm

PB sturen

spine24 schreef:Daar kan ik je niet mee helpen, maar als ik het apparaat bekijk, lijkt die verdacht veel op een 7001. Iemand anders?

Jij ook bedankt voor je moeite, spine. Ik heb namelijk het idee dat ik er inmiddels uit ben.
Morgenavond gaan we spotten en ik hoop jullie dan te kunnen melden dat wij het een en ander hebben opgevangen.

Grtzzzz, Ally

Berichtdoor spine24 » zo jan 27, 2008 9:27 pm

Je kan natuurlijk nu ook even een radio zender programmeren, 92.300 oid.
Kun je vast even testen :wink:

Berichtdoor Ally » zo jan 27, 2008 9:35 pm

PB sturen

spine24 schreef:Je kan natuurlijk nu ook even een radio zender programmeren, 92.300 oid.
Kun je vast even testen :wink:

Dat zei Dennis idd ook al. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu ff niet weet hoe ik dat moet doen. :oops:

Gewoon een frequentie invoeren en dan op scan drukken?

Berichtdoor spine24 » zo jan 27, 2008 9:45 pm

Gewoon in een bankje programmeren en dan op scan drukken, als hij op die freq blijft hangen, heb je het goed gedaan.

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners