MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> Goeie Budget Scanner

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

Goeie Budget Scanner

Berichtdoor Sfeyenoord1 » za jul 22, 2006 2:49 pm
Aantal posts: 747x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Hoi,
Ik heb nog geen scanner maar wil er wel een, ik wel wel iig redelijke kwaliteit, en wil er zowel militair als civiel (met name dus schiphol) mee kunnen ontvangen. Dit alles zoek ik voor een redelijke prijs. En het liefst een handheld. Dan is mijn vraag:
Wat adviseren jullie voor scanner met deze eisen.

Alvast bedankt.

Re: Goeie Budget Scanner

Berichtdoor dennis » za jul 22, 2006 4:23 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

Sfeyenoord1 schreef:Hoi,
Ik heb nog geen scanner maar wil er wel een, ik wel wel iig redelijke kwaliteit, en wil er zowel militair als civiel (met name dus schiphol) mee kunnen ontvangen. Dit alles zoek ik voor een redelijke prijs. En het liefst een handheld. Dan is mijn vraag:
Wat adviseren jullie voor scanner met deze eisen.

Alvast bedankt.

Hoihoi,

Wat is uw budget?

Dennis

Berichtdoor Sfeyenoord1 » zo jul 23, 2006 9:03 am

Nou tot max. ong. 130 euro zo iets denk. Heb eenvakantie baantje en heb net een nieuwe telefoon gekocht dus eerst weer werken :roll: . Maar ik weet niet goed hoe de prijzen zijn maar iig rond de 130 - 150 euro is mijn max. anders wordt het wel erg duur met mijn budget dat ik dan zou hebben :roll:

O ja van militair en civiel allemaal in ned. dat je buitenland ermee kan ontvangen of niet is niet een prioriteit.

Berichtdoor Johan Beck » zo jul 23, 2006 9:06 am
Aantal posts: 76x
Ranking: F16 Piloot

Dan zou ik gaan voor een 2e hands Yupiteru MVT7100. De UBC3000 is een aardig alternatief.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... /c848.html
Tik in 7100 en je vind er 2 voor 125 euro. Onnderaan staat er zelfs eentje van iemand uit Petten die er 95 euro voor vraagt.
Tik in 3000 en je vind 2 maal een UBC3000 waar je op mag bieden.
Ik vind ze beide goed hoor. De UBC3000 heeft 400 kanalen en de MVT7100 maar liefst 1000.

Berichtdoor probaco » zo jul 23, 2006 10:13 am
Aantal posts: 134x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

heb persoonlijk al jaren de Yup 7100. Echt een perfect ding. Gebruiksvriendelijk. Kan er vanalles op kwijt door zijn grote banken 10x100 kanalen. Zijn zeer robust. Die van mij is al een paar keer flink gestuiterd (paar keer kostte dit mijn gehele geheugen maar ja.. had ik hem maar beter moeten vastmaken).

het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je er heel veel kanalen in hebt staan dat de door de bomen het bos niet meer zie en op den duur niet meer weet naar wat je nou aan het luisteren bent. Hiervoor heb je dus een Alpha Nummerieke scanner nodig zoals de AOR 8000. Die staat nog steeds op mijn verlanglijst. Echter dit is weer een totale andere prijsklasse

Berichtdoor Sfeyenoord1 » zo jul 23, 2006 12:14 pm

Ok bedankt en nog meer tips???
Ook zou ik graag willen weten waar je ze kan kopen naast obay, wat een beetje goeie (online) winkels zijn, liefst niet online, maar als dat niet kendan is 't ok :roll:

Ook wil ik graag weten welk frequentiebereik je nodig hebt bij mijn eisen.

Berichtdoor Gerben KLu » zo jul 23, 2006 1:00 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

ook wil ik graag weten welk frequentiebereik je nodig hebt bij mijn eisen

Check dit maar eens : viewtopic.php?t=56 :wink:

Berichtdoor dennis » zo jul 23, 2006 3:25 pm

Sfeyenoord1 schreef:Ok bedankt en nog meer tips???
Ook zou ik graag willen weten waar je ze kan kopen naast obay, wat een beetje goeie (online) winkels zijn, liefst niet online, maar als dat niet kendan is 't ok :roll:

Ook wil ik graag weten welk frequentiebereik je nodig hebt bij mijn eisen.

Je moet eerst even op die link van Gerben kijken over het frequentiebereik.

Verder raad ik je aan om via een goede internet shop te kopen, dat scheelt je al gouw tientallen euro's !

Voorbeeld hiervan is b.v Dile.nl, Scanman.nl of Radio-Abe.nl

Dennis

Berichtdoor Johan Beck » zo jul 23, 2006 6:47 pm

probaco schreef:het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je er heel veel kanalen in hebt staan dat de door de bomen het bos niet meer zie en op den duur niet meer weet naar wat je nou aan het luisteren bent. Hiervoor heb je dus een Alpha Nummerieke scanner nodig zoals de AOR 8000. Die staat nog steeds op mijn verlanglijst. Echter dit is weer een totale andere prijsklasse

De 8000 is zeldzaam aan het worden hoor. Zelf heb ik voor weinig zijn opvolger de 8200 op de kop weten te tikken. Ligt beter in de hand, ontvangt beter en nog een paar dingetjes.

Berichtdoor dennis » zo jul 23, 2006 6:50 pm

Johan Beck schreef:
probaco schreef:het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je er heel veel kanalen in hebt staan dat de door de bomen het bos niet meer zie en op den duur niet meer weet naar wat je nou aan het luisteren bent. Hiervoor heb je dus een Alpha Nummerieke scanner nodig zoals de AOR 8000. Die staat nog steeds op mijn verlanglijst. Echter dit is weer een totale andere prijsklasse

De 8000 is zeldzaam aan het worden hoor. Zelf heb ik voor weinig zijn opvolger de 8200 op de kop weten te tikken. Ligt beter in de hand, ontvangt beter en nog een paar dingetjes.

Ik heb de AOR8200, maar is zonder datakabel lastig "met letters" te programmeren, en die data kabel EXCL. software kost alleen al rond de 75 euro :?

Berichtdoor Johan Beck » zo jul 23, 2006 6:56 pm

dennis schreef:Ik heb de AOR8200, maar is zonder datakabel lastig "met letters" te programmeren, en die data kabel EXCL. software kost alleen al rond de 75 euro :?

Je moest eens weten wat voor gemak je er van hebt. Ik had het er dik voor over hoor.

Berichtdoor probaco » zo jul 23, 2006 8:27 pm

PB sturen

[quote="De 8000 is zeldzaam aan het worden hoor. Zelf heb ik voor weinig zijn opvolger de 8200 op de kop weten te tikken. Ligt beter in de hand, ontvangt beter en nog een paar dingetjes.[/quote]

Mijn ex-zwager heeft spijt als haren op zijn hoofd dat hij zijn 8000 heeft weggedaan. Hij heeft nu de 8200, maar deze schijnt het juist minder te doen als zijn oude 8000. Dus vandaar mijn wens voor de 8000. Maar mocht ik een 8200 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje dan zou ik het niet laten hoor... :lol: Het lijk me gewoon zo makkelijk om met een excell bestand alles te kunnen invoeren. Ga je ergens naartoe.. hop je laadt dit excell bestand. Volgende dag daar naartoe.. hup.. ander excell bestand. Ideaal. Scheelt menig uurtje nummertjes invoeren.

Berichtdoor Johan Beck » zo jul 23, 2006 8:33 pm

probaco schreef:Maar mocht ik een 8200 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje dan zou ik het niet laten hoor... :lol: Het lijk me gewoon zo makkelijk om met een excell bestand alles te kunnen invoeren. Ga je ergens naartoe.. hop je laadt dit excell bestand. Volgende dag daar naartoe.. hup.. ander excell bestand. Ideaal. Scheelt menig uurtje nummertjes invoeren.

Een xls bestand uploaden gaat niet zo eenvoudig als jij doet voorkomen hoor. Je dient wel over de juiste software te beschikken zoals ARC780.

Berichtdoor probaco » zo jul 23, 2006 8:49 pm

PB sturen

Johan Beck schreef:
probaco schreef:Maar mocht ik een 8200 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje dan zou ik het niet laten hoor... :lol: Het lijk me gewoon zo makkelijk om met een excell bestand alles te kunnen invoeren. Ga je ergens naartoe.. hop je laadt dit excell bestand. Volgende dag daar naartoe.. hup.. ander excell bestand. Ideaal. Scheelt menig uurtje nummertjes invoeren.

Een xls bestand uploaden gaat niet zo eenvoudig als jij doet voorkomen hoor. Je dient wel over de juiste software te beschikken zoals ARC780.

Het zal vast makkelijker gaan als freq voor freq weer invoeren. En programmatuur heb je altijd nodig.

Berichtdoor Johan Beck » zo jul 23, 2006 9:02 pm

probaco schreef:
Johan Beck schreef:

Het zal vast makkelijker gaan als freq voor freq weer invoeren. En programmatuur heb je altijd nodig.

Het gaat zeker stukken makkelijker. Ik heb van te voren in Excell alles opgezet. Nou ja alles, frequenties en tekst dan. Dat plak je in ARC8200, je selecteert alles en klikt dan op AM en als step zeg je 25 kHz. Voordeel is ook dat je de bankgroottes in stappen van 10 kunt aanpassen. Standaard staan alle banken op 50 kanalen. Bank A staat gekoppeld aan Bank a. B aan b, C aan c en ga zomaar door. Zo kan je bank A 30 kanalen maken en dan heeft bank a 70 kanalen.

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners