MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Algemeen scanners -> UBC 3000XLT Probleem

Stel hier uw vragen over scanners en toebehoren !
Nieuw bericht plaatsen

UBC 3000XLT Probleem

Berichtdoor Ruben » di nov 13, 2007 1:30 pm
Aantal posts: 10x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Ik ben al een paar jaar in het bezig van een UBC 3000XLT, en heb hier tot dusver nooit problemen mee gehad. Ik ben niet een intensieve gebruiker en het komt dan ook wel eens voor dat deze een paar maanden blijft liggen. Laatst heb ik mijn scanner weer eens gepakt en helemaal opgeladen. Alleen geeft hij nu steeds het teken dat de batterij op is terwijl deze helemaal vol is. Dit geeft een ergelijke piep die ik niet weg kan krijgen. Is er iemand die bekend is met dit probleem of weet hoe ik dit kan oplossen?

Berichtdoor superhornet » di nov 13, 2007 2:00 pm
Aantal posts: 80x
Ranking: F16 Piloot

PB sturen

Waarschijnlijk je accupakket naar de filistijnen :(

Ik heb zelf al een jaar of tien de 2500xlt en die heeft meende ik dezelfde accu als de 3000xlt. Heb ook een keer een nieuwe accu aangeschaft maar na een paar jaar ook weer dezelfde problemen als die jij nu aangeeft. Hij staat nu konstant aan de 220V.

Vorig jaar de yup 7100 erbij gekocht waar gewoon vier penlites ingaan. Bevalt echt een stuk beter.

Berichtdoor wizzy » di nov 13, 2007 3:00 pm
Aantal posts: 177x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

Yep, je accu is stuk. Ik heb het vorig jaar ook gehad, en kon voor 45 euri bij Radio Matrix een nieuwe krijgen. Ze hadden er toevallig 1 liggen. Het is wel een duur geintje.
Wellicht kun je op internet ergens een goedkoper adresje vinden.

Germen!

Berichtdoor Auke104 » di nov 13, 2007 3:12 pm
Aantal posts: 1667x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

wizzy schreef:Yep, je accu is stuk. Ik heb het vorig jaar ook gehad, en kon voor 45 euri bij Radio Matrix een nieuwe krijgen. Ze hadden er toevallig 1 liggen. Het is wel een duur geintje.
Wellicht kun je op internet ergens een goedkoper adresje vinden.

Germen!

Die zijn zeker te vinden, onlangs heb ik zulke packs nog zien staan op marktplaats. Geloof iets van 19 euro p/s. Het blijft wel een manco bij dit type unidens. Packs zijn ook maar 600 mah geloof ik.

re

Berichtdoor Gerben KLu » di nov 13, 2007 6:07 pm
Aantal posts: 5486x

PB sturen

Heb zelf net een nieuw accupack van 1100 mah aangeschaft..
Zitten geen Nicd batterijen meer in maar NI MH !.
Gaan veeeel langer mee.
Het oude type accu staat erom bekend dat t 'troep' is en maar 600 mah.Auke zegt t al..
Dus maar ff eenBP-2500H halen/klik.
Dan heb je dus niet losse batterijen, maar gelijk een compleet nieuwe 'achterkant' die je er zo opklikt/schuift.
Dit accupack is vele malen beter dan het originele.
Paar tientjes en je scanner kan weer jaren mee.
Voor datzelfde geld heb je misschien ook een 2e hands 3000Xlt maar dan waarschijnlijk wel weer met zo'n oud accupack.. :wink:

Berichtdoor Ruben » wo nov 14, 2007 8:35 pm
Aantal posts: 10x
Ranking: Baanveger

PB sturen

Geweldig dat jullie mij zo geholpen hebben, en balen dat 'dat' ding nu al stuk is. Maar nu weet ik in ieder geval wel waar ik aan toe ben. En dit wordt dus even investeren. Maar toch apart dat zoiets zo snel kapot gaat, terwijl ik nou niet echt een intensieve gebruiker ben. Maar misschien is dat juist ook wel weer de oorzaak. Maar in ieder geval bedankt!!!! :D

re

Berichtdoor Gerben KLu » wo nov 14, 2007 11:26 pm

PB sturen

Dat het snel afgelopen is, heeft puur te maken met de kwaliteit/ type baterijen..
Als je nu ff investeert in de nieuwe versie die geen 600 milliampere maar 1100 levert en niet meer van t type nicd is maar NIMH, kan je voorlopig echt wel ff vooruit.
Ik geloof dat Matrix ze wel heeft voor 6 tientjes, weet je ongeveer wat je moet sparen.
Het is zeker de moeite waard, je scanner wordt hierdoor gewoon nieuw leven ingeblazen :lol:
Succes !

Re: re

Berichtdoor dennis » wo nov 14, 2007 11:51 pm
Aantal posts: 3744x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

Gerben KLu schreef:Dat het snel afgelopen is, heeft puur te maken met de kwaliteit/ type baterijen..
Als je nu ff investeert in de nieuwe versie die geen 600 milliampere maar 1100 levert en niet meer van t type nicd is maar NIMH, kan je voorlopig echt wel ff vooruit.
Ik geloof dat Matrix ze wel heeft voor 6 tientjes, weet je ongeveer wat je moet sparen.
Het is zeker de moeite waard, je scanner wordt hierdoor gewoon nieuw leven ingeblazen :lol:
Succes !

Even een kleine aanvulling, deze scanner is 2e hands al voor rond de 60 euro verkrijgbaar,,,

re

Berichtdoor Gerben KLu » do nov 15, 2007 11:40 am

PB sturen

Goedemorgen Dennis, check mijn 1 na laatste post ..
Voor datzelfde geld heb je misschien ook een 2e hands 3000Xlt maar dan waarschijnlijk wel weer met zo'n oud accupack.. Wink

Veel mensen doen deze scanner weg, juist omdat het accupack compleet op is...
Mensen hebben deze scanner gekocht om hem als portable te kunnen gebruiken, als dan het accupack opt eind is, kan je hem alleen nog maar als basisscanner gebruiken ( continu aan t lichtnet) of een nieuw accupackje aanschaffen die wel jaren meekan en als ie volledig is opgeladen zo'n 8 uur draait.
Het is maar wat je voor je scanner over hebt en je er toendertijd voor hebt betaald..sommigen wel een paar honderd piek..dan vind ik persoonlijk 60 € niet veel, als je daarmee je scanner weer gewoon kan gebuiken.

Re: re

Berichtdoor Auke104 » do nov 15, 2007 12:58 pm
Aantal posts: 1667x

PB sturen

Gerben KLu schreef:Goedemorgen Dennis, check mijn 1 na laatste post ..
Voor datzelfde geld heb je misschien ook een 2e hands 3000Xlt maar dan waarschijnlijk wel weer met zo'n oud accupack.. Wink

Veel mensen doen deze scanner weg, juist omdat het accupack compleet op is...
Mensen hebben deze scanner gekocht om hem als portable te kunnen gebruiken, als dan het accupack opt eind is, kan je hem alleen nog maar als basisscanner gebruiken ( continu aan t lichtnet) of een nieuw accupackje aanschaffen die wel jaren meekan en als ie volledig is opgeladen zo'n 8 uur draait.
Het is maar wat je voor je scanner over hebt en je er toendertijd voor hebt betaald..sommigen wel een paar honderd piek..dan vind ik persoonlijk 60 € niet veel, als je daarmee je scanner weer gewoon kan gebuiken.

Moeilijke kwestie:) Kan me nog wel herinneren dat er voor dit type scanner 700 gulden moest worden betaald. Dan is 60 euroootjes niet veel om de levensduur te verlengen, daarentegen heb je een ook eentje die op penlites draait voor ongeveer die prijs.

re ubc..

Berichtdoor Gerben KLu » do nov 15, 2007 9:56 pm

PB sturen

Helemaal gelijk Auke.

Hier nog wat tricks voor de liefhebber/ eigenaar van de 3000XLT :

Tricks UBC 3000 XLT

Druk de onderstaande button(s) in, tegelijk met het aandraaien van de scanner, om de volgende functies in of uit te schakelen.

LHT Toggles the display light timer from on to off (where the the light stays on until you press the LHT button again to turn it off manually). The display will read "ON light" or "OFF light".

DLY You can toggle between a 2 or 4 sec selectable delay. Display will read "2 SEC" or "4 SEC".

AUTO This toggles AutoSorting off (ie scanning in order of freq, rather than by channel number), but slows down the scan rate to approx 50 cps. Display will read "ON sort" or "OFF sort".(If “ON”, Scanspeed is max.)

ENTER This toggles the keypad beep on or off. Display will read "ON beep" or "OFF beep".

SCAN Allows you to change direction of the Scan, so if you're AutoSorting your scanner can scan up or down by freq; if you're scanning by channel number, it'll go up or down by channel number. The feature will be enabled when your scanner says "ON dir" and disabled when it says "OFF dir" .

To change direction of the Scan, Hit SFT up-arrow or SFT down-arrow. 2,9 &
MANUAL This zeroes out and locks out all memory channels. ALL MEMORY CHANNELS WILL BE ERASED!

2,9 & L/O You'll see all the display segments light up nice and slowly. Doesn't repeat endlessly like the BC220XLT though.

2,9 &SCAN Test freqs are loaded into Ch 1-14 and 21-30.

2,9 &Keylock This will display the firmware revision. Either USA 0.09 or USA 0.20. Rev 0.09 allows AM mode above 760MHz in a Search (see below). The newer rev 0.20 doesn't.

HLD & LMT This brings up a display of the shift register. You can use the HLD/LMT (arrow) keys to move through locations 00 - FF. Hold either key to scroll.

MANUAL This will skip the scrolling intro and go straight to scan mode.

Sft & 1 "Test 1" etc. : Sft & 2 "Test 2" Sft & 3 "Test 3" Sft & 4 "Test 4"

Sft & 5 Toggles Battery Save On/Off Sft & 6 Toggles user selection of Mode. With this OFF you cannot change mode from that selected automatically.

2, 9 &DLY Turns off DELAY on all channels.

Berichtdoor Martin » za feb 07, 2009 6:53 pm
Aantal posts: 95x

PB sturen

Dus... als ik het goed begrijp kan ik ook een UBC 3000 XLT kopen dan te blijven zoeken naar een Yup 7100. Zou de UBC 3300 XLT ook goed alternatief zijn?

re

Berichtdoor Gerben KLu » za feb 07, 2009 7:30 pm

PB sturen

Beide keren Ja, zie geen noemenswaardige nadelen tov de yupert.
Houdt alleen wel rekening met aspecten die hier in bovenstaande berichten zijn genoemd, denk bij de 3000 aan de batterij kwestie.

Laatst bijgewerkt door Gerben KLu op za feb 07, 2009 9:20 pm, in het totaal 2 keer bewerkt

Berichtdoor Martin » za feb 07, 2009 8:30 pm

PB sturen

Gerben, bedankt! Zag in de specs van de 3000 dat ie inderdaad net zoveel pakt als de Yup 7100. Heb al een deal met iemand voor het bedrag van 40 euro voor een nagenoeg nieuwe. Dan is het ook nog eens de moeite waard om de accupack te vervangen.

Berichtdoor Martin » za feb 14, 2009 8:05 pm

PB sturen

Ik heb de UBC3000XLT binnen. Mooi ding en werkt perfect. Helaas bij mij ook de accu kwaal. Heb http://www.premium-akku.de/barcode-scanner-akku/uniden/akku-f-uniden-ubc3000xlt-bp-2500h.php een nieuwe accu besteld. Goed te betalen! MIsschien een tip voor iemand anders.

Reactie plaatsen

Keer terug naar Algemeen scanners