MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Hulp -> Hulp bij aankoop spiegelreflexcamera

Hulp nodig bij het gebruik van Milspotters? Kijk in dit forum.
Nieuw bericht plaatsen

Berichtdoor leeuwarden058 » do mei 21, 2009 11:16 am
Aantal posts: 685x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

gekke-vis schreef:
leeuwarden058 schreef:Inderdaad een Nikon D60 hier :D

Hoe bevalt die!?

Voor normaal gebruik erg goed, om te spotten moet je er toch minimaal een 18-200 lens op zetten heb ik begrepen van de dingen die ik lees.

Maar de camera op zich is erg goed,10,2 MP, lens cleaner erin, en alle instellingen ziijn naar eigen wens aan te passen.

Waarom ik de Nikon boven de Canon verkoos was simpelweg omdat ik de Nikon lekker in de hand vindt liggen. Qua scpecificatie's maakte het weinig uit.

Berichtdoor rob » do mei 21, 2009 12:14 pm
Aantal posts: 2009x

PB sturen | Website bezoeken

Leeuwarden schreef:
rob schreef:... Zolang ik van 1 kist tijdens de start of landing 5 of 10 scherpe foto's kan maken...

uhhh Rob... Dat is de mitrailleur stand :mrgreen:

Hm, ik bedoelde niet in de burst-stand Jan, maar enkelvoudig, dus 5 of 10x met het vingertje de ontspanknop indrukken. :wink:

Gr,

Rob.

Berichtdoor jeroen87 » do mei 21, 2009 3:12 pm
Aantal posts: 321x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Ik zit nog te twijfelen welke camera het gaat worden, ik vond deze lens wel oke en voor die prijs.

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=2485

wat vinden jullie ervan, deze lens met een Sony A200.

Alvast bedankt
J.smit

Berichtdoor gekke-vis » do mei 21, 2009 4:08 pm
Aantal posts: 803x

PB sturen

leeuwarden058 schreef:
gekke-vis schreef:

Hoe bevalt die!?

Voor normaal gebruik erg goed, om te spotten moet je er toch minimaal een 18-200 lens op zetten heb ik begrepen van de dingen die ik lees.

Maar de camera op zich is erg goed,10,2 MP, lens cleaner erin, en alle instellingen ziijn naar eigen wens aan te passen.

Waarom ik de Nikon boven de Canon verkoos was simpelweg omdat ik de Nikon lekker in de hand vindt liggen. Qua scpecificatie's maakte het weinig uit.

Ja ik verkies Nikon boven canon omdat uit eigen ervaring blijkt dat canon in mijn ogen erg traag is!
Ik ben van plan eerst een setje te kopen met kitlens.
D60 + 18-55.
en daarna ga kijken voor een 70-300 lensje.
Maar eerst me ma nog overhalen :roll:

Berichtdoor gekke-vis » do mei 21, 2009 4:09 pm

PB sturen

jeroen87 schreef:Ik zit nog te twijfelen welke camera het gaat worden, ik vond deze lens wel oke en voor die prijs.

Alvast bedankt
J.smit
Volgens mij is het zo dat mensen die niet met sony schieten het eigenlijk gewoon bagger vinden.
En dat de meeste die met sony schieten het helemaal fantastisch vinden!

Berichtdoor Hunter58 » do mei 21, 2009 4:27 pm
Aantal posts: 3978x

PB sturen

Volgens mij is het zo dat mensen die niet met sony schieten het eigenlijk gewoon bagger vinden.

Dat komt vooral door het imago van Sony. We kennen het als een electronica-fabrikant en (nog) niet als cameramaker. Echter sinds ze Konica-Minalta hebben overgenomen is er veel veranderd: ze gebruiken de Minoltatechnologie en -lenzen (die zijn goed) in combinatie met hun eiegen chip (en die is zo goed dat die ook door Canon en Nikon wordt gebruikt).

Sony timmert de laatste tijd stevig aan de weg: de A700 is technisch vergelijkbaar met de Nikon D2x, maar dan de helft goedkoper. Dat geldt ook voor de camera's in het lagere consumentensegment.

Goed, ik heb ook liever een robuste zware Nikon in handen, maar als ik het geld niet had en toch goede foto's willen maken, zou ik waarschijnlijk ook uitwijken naar een goedkoper merk. En in dat rijtje is Sony tegenwoordig een goede keuze.

Sensor

Berichtdoor Pablo » do mei 21, 2009 4:39 pm
Aantal posts: 253x
Ranking: Vlieginstructeur

Het is een publiek geheim, maar Nikon gebruikt de sensors van Sony. Het verschil zit in de Expeed processor van Nikon, Die is veel beter dan de processor van Sony.
Pablo

Berichtdoor leeuwarden058 » do mei 21, 2009 5:26 pm
Aantal posts: 685x

PB sturen

gekke-vis schreef:
leeuwarden058 schreef:
gekke-vis schreef:

Hoe bevalt die!?

Ja ik verkies Nikon boven canon omdat uit eigen ervaring blijkt dat canon in mijn ogen erg traag is!
D60 + 18-55.

Die heb ik inderdaad ook. Voor de daily pic's echt geweldig. Om te spotten moet er wel een grotere lens op. Alleen de 70-300 gaan wel naar de 500 eurie, dus ff sparen :lol:

Berichtdoor rob » do mei 21, 2009 6:49 pm
Aantal posts: 2009x

jeroen87 schreef:http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=2485

Niet doen, alleen Sony-lenzen gebruiken.

Gr,

Rob.

Berichtdoor jesserspotter » do mei 21, 2009 8:54 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

jeroen87 schreef:Is er niemand die een sony spiegelreflexcamera heeft ????. :roll: :roll: zeker alleen Canon/Nikon :lol: :lol:.

Groeten
Jeroen

Minolta D7, is nu eigenlijk ook sony :lol:

Berichtdoor xidewinder » do mei 21, 2009 10:21 pm
Aantal posts: 506x

PB sturen

jeroen87 schreef:Ik zit nog te twijfelen welke camera het gaat worden, ik vond deze lens wel oke en voor die prijs.

Alvast bedankt
J.smit

Ik heb deze lens gehad (ofja, de APO Macro versie) en ik heb hem weggedaan omdat ik hem vrij traag vond, ook niet echt scherp op 300mm.

Berichtdoor gekke-vis » vr mei 22, 2009 12:17 am

PB sturen

leeuwarden058 schreef:
gekke-vis schreef:
leeuwarden058 schreef:
gekke-vis schreef:

Hoe bevalt die!?

D60 + 18-55.

Die heb ik inderdaad ook. Voor de daily pic's echt geweldig. Om te spotten moet er wel een grotere lens op. Alleen de 70-300 gaan wel naar de 500 eurie, dus ff sparen :lol:

Ja ik zie hem hier op een site staan voor 385.
Is er eigenlijk een groot verschil kwa vergroting tussen 55-200 en 70-300.
Kan eigenlijk best begrijpen dat 55-200 iets chiller is omdat je dat gat opvult zeg maar!
Is het trouwens waar dat een camera met groot bereik zeg maar, voorbeeld 18-105 oid. niet supergoed zijn meestal?
Of zijn dat dan alleen de goedkopere in die serie?

Berichtdoor Corné Goud » vr mei 22, 2009 8:36 pm
Aantal posts: 906x

@ Gekke-vis,

Eerst ee goeie body kopen ! als je een tele lens nodig hebt kun je die gewoon een poosje huren bijvoorbeeld op de opendagen huur je een 70-300 VR 2 dagen dat zal niet zo heel veel kosten ondertussen kun je gewoon door sparen voor je lens die jij wil hebben niet overhaast gaan kopen dat kunnen miskopen zijn !

Berichtdoor jk » di aug 18, 2009 7:18 pm
Aantal posts: 855x

PB sturen

Voor mij is de overstap naar spiegelreflex al een hele verbetering! Was van plan de Canon eos 1000d te kopen met tamron 55-200 mm lens, ten eerste de vraag of het een goede koop zou zijn

ten tweede dan maar gelijk de vraag wat een goed bewerkprogramma is?

alvast bedankt

Berichtdoor jesserspotter » di aug 18, 2009 8:51 pm
Aantal posts: 597x

PB sturen

Hunter58 schreef:

Dat komt vooral door het imago van Sony. We kennen het als een electronica-fabrikant en (nog) niet als cameramaker. Echter sinds ze Konica-Minalta hebben overgenomen is er veel veranderd: ze gebruiken de Minoltatechnologie en -lenzen (die zijn goed) in combinatie met hun eiegen chip (en die is zo goed dat die ook door Canon en Nikon wordt gebruikt).

Sony timmert de laatste tijd stevig aan de weg: de A700 is technisch vergelijkbaar met de Nikon D2x, maar dan de helft goedkoper. Dat geldt ook voor de camera's in het lagere consumentensegment.

Goed, ik heb ook liever een robuste zware Nikon in handen, maar als ik het geld niet had en toch goede foto's willen maken, zou ik waarschijnlijk ook uitwijken naar een goedkoper merk. En in dat rijtje is Sony tegenwoordig een goede keuze.

Mijn Minolta is nu naar de reperatie voor een nieuw SONY-spiegelhuis en spiegel(had af en toe wat black frames, vooral bij vochtig weer) :roll: Zou 2 weken duren, maar ik zit nu al 7 weken te wachten, volgende week Dindsdag kan ik weer naar hun bellen :evil:

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Hulp