MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nieuwsberichten -> Toekomst Vliegveld Twente

Militaire luchtvaart nieuwsberichten.
Nieuw bericht plaatsen

Re: Toekomst Vliegveld Twente

Berichtdoor Pakeha » di dec 01, 2015 8:51 pm
Aantal posts: 266x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Laten wij maar stoppen om te schrijven over geld verspilling: tijdens de nieuwbouw aan de baan op Twente kwam men erachter dat er nog een kabel met toebehoren bij moest komen, men was toch bezig om de andere kabels te leggen. Een kort overleg met de uitvoerder gaf, dat dit plm. Fl. 100.000,-- zou gaan kosten. Er werd geen toestemming gegeven maar het karwei werd een poos uitgevoerd, de kosten ach dat was maar Fl. 1.000.000,00 en wie let nou op kleinigheden.

Laatst bijgewerkt door Pakeha op di dec 22, 2015 11:45 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor bas » wo dec 09, 2015 7:52 pm
Aantal posts: 813x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Citation van het NLR, de PH-LAB, was vandaag bezig boven Twente:Afbeelding

Berichtdoor Pakeha » za jan 02, 2016 9:39 am

PB sturen

bas schreef:Herman F. woont al jaren niet meer in Almelo....

Hoi Bas,

Ook de Beste Wensen voor dit jaar en een heel goede gezondheid.
Luisterend en kijkend naar de Nieuwjaars conference van Herman F. hoorde ik toch een steek onder water van hem:

En dan de Vliegbasis Twente,
Dat gauw failliet zal zijn.

Om in zijn trant te blijven:
Dat heeft zo een jongen toch niet nodig.!!!!!

Weet jij al iets meer over die testvluchten die gemaakt zijn.

Groeten, Rob

Berichtdoor bas » za jan 02, 2016 11:28 am

PB sturen

Beste Rob,

Van de testvluchten weet ik alleen dat ze goed verlopen zijn, tenminste dat werd vermeld in de lokale media. Hoe het nu verder zal gaan weet ik niet. Wel dat 2016 een cruciaal jaar wordt voor de luchthaven, want volgens mij vervalt in november de militaire status. Om door te mogen blijven vliegen moet er voor die tijd nog wel het één en ander geregeld worden. We gaan het zien. Wat ik wel weet is dat er een nieuw hek is geplaatst over bijna de volledige lengte van de startbaan aan de zuidkant. Voor de spotters onder ons zou die ongekende mogelijkheden bieden, maar ja als er niet gevlogen wordt..... Ga maar eens een keer kijken. Het is erg veranderd.

Gr. en ook de beste wensen voor 2016.

Bas

Berichtdoor Pakeha » di jan 05, 2016 10:02 pm

PB sturen

Op Teletekst van Omroep Oost stond dat er 250 bezwaren ingeleverd zijn tegen de 250 vluchten die er per jaar (kunnen) komen, als nu de minister de militaire status nog wil verlengen is er in ieder geval minder geld weg gegooid en wordt het vliegveld Twente misschien ook voor iets anders gebruikt dan markten en bingospelletje in Hangar 11.

Groeten,
Rob

Berichtdoor Pakeha » do apr 14, 2016 9:42 am

PB sturen

Hallo allen,

Is het doek nu definitief gevallen voor de Vliegbasis Twente? :JANK :JANK :JANK

In het nieuws hoorde en zag ik dat er een samenwerking komt met een Duits vliegveld in de buurt en er was te zien dat er al verschillende rolbanen zijn opengebroken om de natuur een kans te geven, op de achtergrond was nog een shelter te zien.
Helaas het is iets wat wij niet kunnen veranderen en ik denk met weemoed aan de tijd van 6 jaar lang die ik op deze fijne locatie heb mogen werken en natuurlijk al de anderen die dezelfde gedachten en gevoelens hebben.

Het was eenvoudiger geweest om de miljoenen aan investering die aan de nieuwe startbaan zijn uitgegeven ook ten gelden te maken en daarmee ook de vele TUKKERS een bestaan hebben kunnen geven als civiel medewerker, maar zoals ik al eerder schreef, het is niet het geld van de regering en dat deelt toch zo gemakkelijk uit.

Toch hoop ik tegen beter weten in dat het tij zich toch nog keren zal.

Twente R.I.P. :SORRY

Berichtdoor bas » zo apr 17, 2016 2:13 pm

PB sturen

Beste Rob,

Hier wat nieuws waar je misschien wat vrolijker van wordt?
http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5923845

Of het ook gaat gebeuren is een tweede..... Vooral dat Aeronextlife bestaat alleen nog maar op papier, schijnt.

Berichtdoor Pakeha » do apr 21, 2016 9:23 pm

PB sturen

bas schreef:Beste Rob,

Hier wat nieuws waar je misschien wat vrolijker van wordt?
http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5923845

Of het ook gaat gebeuren is een tweede..... Vooral dat Aeronextlife bestaat alleen nog maar op papier, schijnt.

Hoi Bas,

Met mijn dank voor je opbeurende bericht, maar ja maar de tijden van actief vliegen met jets zal nooit meer terug komen. Zoals ik al eerder schreef de enorme som geld wat er aan de Vliegbasis Twenthe (oude spelling) is besteed, zal nooit en te nimmer ten gelde kunnen worden gemaakt.
Op de basis heb ik veel lief en leed meegemaakt, een enorme kameraadschap en veel wederzijds vertrouwen ondervonden, wat mij altijd bij zal blijven en misschien daarom verlang ik ernaar dat de basis weer een goede bestemming zou krijgen.
Maar een vliegmaatschappij die alleen nog op papier bestaat vliegt ook niet met papieren vliegtuigjes, of wel soms.
Misschien moeten wij elkaar eens live ontmoeten, veel van onze familie woont in Lonneker, Enschede, Tubbergen en Almelo en daar zwerven wij nog wel eens rond.

Bas, Good Goan.

Berichtdoor RutgerB » zo mei 01, 2016 8:04 pm
Aantal posts: 172x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Vandaag toch maar mooi een Cessna 680 met wheels down op final approach voorbij zien vliegen toen ik vanochtend toevallig vlak bij de Akzo was.
Even vanavond op flightradar24 gekeken, de kist is gestart vanaf Finningley (UK) en redelijk rechtstreeks naar Twente gevlogen en straight in geland.

Afbeelding
Citation680-1-5-2016 by R. Bezoen, on Flickr

Berichtdoor Pakeha » vr mei 13, 2016 8:55 pm

PB sturen

Hallo allen,
Afgelopen week ging er een trots gevoel door mij heen toen ik die kist komende uit de richting Hengelo zag landen en daarna de vlieger hoorde zeggen dat het een mooie baan is en goed stroef en uitstekend om op te landen.
Vol verwachting klopt mijn hart, komt iedereen bekend voor, maar ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat er weer individueel gevlogen zal worden en dat er een aantal bewoners in de omstreken een beroep kunnen vinden.
Ja, die baan die onder de uitgave van vele miljoenen is aangelegd en toen hij amper in gebruik was, is de basis gesloten, iets wat mij als belasting betaler en als oud TAB (Tukker Air Base) man bijzonder na aan het hart gaat.
Graag het nieuws op de site want ik kijk elke dag of er wat bij is gekomen.

Good Gaon.

Rob

Berichtdoor bas » ma jun 06, 2016 9:16 pm

PB sturen

De F-35 zal morgen tijdens de rondvlucht ook boven Twenthe te zien zijn.
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... um=twitter

Berichtdoor Pakeha » do jun 09, 2016 10:14 pm

PB sturen

Hallo,

Wie kan mij helpen aan een goede foto van de Kaasjager die bij het Deventerhek op Twente heeft gestaan.

Hij staat nu in Soesterberg maar ik had hem graag met de originele achtergrond er op.

Met dank voor de moeite,

Rob

Berichtdoor bas » wo sep 14, 2016 3:00 pm

PB sturen

Na diepe rust is er op Twente ook weer wat te doen, remproeven met de Citation van het NLR:
http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/tes ... -1.1125800
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 2165&cat=1
In het RD-artikel valt te lezen dat men later dit jaar de testen wil herhalen met zwaarder materieel, zoals daar zijn een Fokker 100 en A400 :shock:

Berichtdoor Pakeha » do sep 29, 2016 8:53 am

PB sturen

Hoi Bas,
Iedere keer als er dat soort berichten verschijnen dat schieten mij de tranen weer in de ogen, waarom zal je vragen.
Omdat ik er emotioneel erg veel moeite mee heb dat een Vliegbasis die al zolang bestaat en onlangs voor vele miljarden is gerenoveerd en twee jaar daarna is gesloten, niet alleen een enorme geld verspilling is geweest maar dat er ook 1500 mensen werkeloos werden, hierbij reken ik ook de toeleveringsbedrijven.
Dan wordt er een kapitaal uitgegeven om tankwagens over de baan te laten rijden om hem onder water te zetten om een WET landing te testen en wat is het resultaat..... een baan die perfect is.
Dat er een vliegtuig sloperij komt is ideaal maar voor maximaal 70 mensen werk dat lost niets op, de basis blijft bestaan maar moet zijn bestaan nu hechten aan bingo en andere spelletje op Oost, in Hangar 11 zijn 2 collega's van mij om het leven gekomen door een schietstoel die afging toen er een in zat en de ander over de rand van de cockpit keek en helaas ook werd meegenomen.
Ook ik heb daar andere tijden gekend, mooie en droevige en misschien komt daardoor het feit dat ik mij droevig voel, maar wie ben ik, gewoon een Klu-MILITAIR die er maar 7 jaar heeft rond gelopen en lief en leed heeft meegemaakt.

Dat neemt niemand mij meer af dus wil ik vooraf je bedanken voor al het nieuws wat je op de site zet.

Groeten,

Rob

Berichtdoor Pakeha » za nov 05, 2016 10:42 am

PB sturen

Vanmorgen op het nieuws dat een bedrijf wat vliegtuigen demonteert, maar niet hun target heeft gehaald ermee stopt en dat er nu een bedrijf komt wat al actief in Woensdrecht is, maar daar kunnen geen grote kisten landen wat op Twente wel kan.
Mooi vooruitzicht voor Twente, misschien komen de activiteiten van Woensdrecht ook naar Twente toe.
Maar ik vergelijk dat wat men met Twente heeft gedaan met het voor veel geld renoveren van het Binnenhof en twee jaar daarna weer afbreken omdat het niet voldoet of overbodig is geworden, want regeren vanuit het Binnenhof, ik weet het niet want het lijkt nu nog op reageren.
Rob

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nieuwsberichten