MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Leeuwarden (EHLW) -> FRISIAN FLAG 2009

Plaats hier berichten over Leeuwarden (EHLW)
Nieuw bericht plaatsen

Berichtdoor dennis » zo maart 01, 2009 10:34 pm
Aantal posts: 3368x
Ranking: Basis Commandant

PB sturen | Website bezoeken

En weer terug op Frisian flag!

Berichtdoor Frank Crebas » wo maart 04, 2009 11:21 am
Aantal posts: 121x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Deelnemers die nu gepland staan en bevestigd door voorlichting:

F-16 LWD
F-16 VKL
F-16 Polen
F-15 USAFE

F

frisian vlag

Berichtdoor canon » wo maart 11, 2009 7:43 pm
Aantal posts: 1x
Ranking: Baanveger

PB sturen

forumleden,
Ik ben helemaal nieuw op deze site.
Is het bekend hoelaat men invliegt op Leeuwarden 14 april a.s.?

groet
Jaap

Re: frisian vlag

Berichtdoor dennis » wo maart 11, 2009 8:10 pm
Aantal posts: 3368x
Ranking: Basis Commandant

canon schreef:forumleden,
Ik ben helemaal nieuw op deze site.
Is het bekend hoelaat men invliegt op Leeuwarden 14 april a.s.?

groet
Jaap

Even de regels van het forum lezen AUB :-).

Lees het topic eens door, als het er niet in staat zal het waarschijnlijk nog niet bekend zijn. :wink:

Berichtdoor Pascal » ma maart 16, 2009 3:41 pm
Aantal posts: 384x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Volgens scramble zijn de Polen gecanceld.
Er blijft niet veel over zo :(

Grtz Pascal

FF09 persbericht

Berichtdoor Gerben KLu » vr apr 03, 2009 6:10 pm
Aantal posts: 3573x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

In de periode van dinsdag 14 april tot en met vrijdag 24 april vindt de internationale vliegoefening Frisian Flag 2009 plaats. Hierin participeert naast de Nederlandse luchtmacht ook de Amerikaanse luchtmacht met F-15 gevechtsvliegtuigen vanaf vliegbasis Leeuwarden. Gedurende twee weken beoefenen de vliegers vluchten voor zowel luchtverdediging als luchtsteun aan grondtroepen.

Doel van de oefening is de deelnemende vliegers te trainen in het uitvoeren van complexe missies in internationaal verband. Hierbij staan scenario´s van toekomstige NATO-Response Force (NRF) inzet en huidige inzet zoals in Afghanistan centraal. De Nederlandse luchtmacht vliegt in deze oefening met F-16 gevechtsvliegtuigen vanaf vliegbasis Leeuwarden samen met de Amerikaanse luchtmacht die vliegt met F-15 gevechtsvliegtuigen. Een Nederlandse Fokker-50 levert eveneens vanaf vliegbasis Leeuwarden een bijdrage aan de oefening. Het Nederlandse tankvliegtuig KDC-10 vliegt in de oefening vanaf vliegbasis Eindhoven. Daarnaast participeert de Noorse luchtmacht met een Falcon DA-20 vliegtuig en een Duitse firma met twee Learjet´s die worden ingezet om radar en communicatiesystemen te verstoren als onderdeel van de oefening en zet de Amerikaanse luchtmacht een KC-135 tankvliegtuig in. Nieuw dit jaar is de deelname van het Patriot luchtverdedigingssysteem op zowel vliegbasis Leeuwarden, alsook op de schietrange op Vlieland. Daarnaast staat op vliegbasis Leeuwarden de Nationale Datalink Management Cell voor het ondersteunen van datalink systemen.

Tijdens Frisian Flag 2009 wordt het grootste deel van de missies in de oefengebieden boven de Noordzee uitgevoerd ten behoeve van luchtverdedigingsmissies. Ook wordt gebruik gemaakt van de Vliehors Schietrange, het militair oefengebied de Marnewaard en een gebied bij Zurich boven het westen van Friesland ten behoeve van aanvallen van doelen op de grond.

De vliegers van de Koninklijke Luchtmacht en internationale partners verlenen tijdens deze oefening ondermeer ondersteuning aan de grondtroepen en de marine. Daarom wordt tijdens de oefening ook samengewerkt met zogenoemde ‘Forward Air Controllers’ van de Mariniers en schepen van de Koninklijke Marine. Militairen geven tijdens deze oefening per radio aanwijzingen aan de vliegers over de precieze locatie van de aan te vallen doelen.

Tijdens de oefeningen wordt vanaf dinsdag 14 april tot en met vrijdag 24 april (uitgezonderd het weekend) van 09.00 - 16.00 uur gevlogen. Per dag wordt tweemaal gestart en geland.
De vliegtuigen moeten zich houden aan de standaard toegestane hoogte houden.

Weersomstandigheden en veiligheidsaspecten kunnen van invloed zijn op de uitvoering van de vluchten. Het is daarom mogelijk dat tijden zonder voorafgaande waarschuwing wijzigen.

Re: FF09 persbericht

Berichtdoor Corné Goud » vr apr 03, 2009 8:08 pm
Aantal posts: 734x

Gerben KLu schreef:Tijdens Frisian Flag 2009 wordt het grootste deel van de missies in de oefengebieden boven de Noordzee uitgevoerd ten behoeve van luchtverdedigingsmissies. Ook wordt gebruik gemaakt van de Vliehors Schietrange, het militair oefengebied de Marnewaard en een gebied bij Zurich boven het westen van Friesland ten behoeve van aanvallen van doelen op de grond.

Ik hoop dat het waar is want de 15e hoop ik op Vlieland te zijn.

Ik hoorde evbeneens dat de Polen waren gecanceld enige info daar over ?

Berichtdoor Leonski » vr apr 03, 2009 8:25 pm
Aantal posts: 11x

Toch is het jammer al die regel-wetgeving hier in Nederland! Van mijn appart mogen ze boven IJsselmeer en de Waddenzee hun gang gaan. Want als je met al die regels en wetgevingen rekening moet houden dan heb je en kun je niet echt oefenen vind ik! Heb zelf bij de Landmacht gezeten en als we hier in nederland moesten oefenen dan moets je eerder met alles rekening houden dan met de oefening en in Duitsland, Engeland en Polen dan kon je gewoon met de oefening bezig houden.

Berichtdoor V1nnie » ma apr 06, 2009 3:53 pm
Aantal posts: 14x

Ik lees zojuist op scramble dat de Poolse F-16's weer terug op de lijst staan!! :o Iemand meer info ?

Vincent

Berichtdoor Crizz » ma apr 06, 2009 6:24 pm
Aantal posts: 1331x

Ja ik. Info is onjuist.

Berichtdoor Leeuwarden » ma apr 06, 2009 6:51 pm
Aantal posts: 3688x

PB sturen

Jammer... :(

Berichtdoor roberto » di apr 07, 2009 1:20 pm
Aantal posts: 1518x

De eerste Yanken zijn ook al op het veld gesignaleerd, ben benieuwd of de kisten voor het weekend binnen komen.

Berichtdoor ben1983 » do apr 09, 2009 6:05 pm
Aantal posts: 53x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen

is er al wat bekend over wanneer de amerikanen komen ?

Berichtdoor Janpostma » do apr 09, 2009 6:15 pm
Aantal posts: 77x
Ranking: F16 Piloot

PB sturen

Aan mij is vertelt dat ze dinsdag komen en dat de Polen niet komen.

Berichtdoor ben1983 » do apr 09, 2009 8:22 pm
Aantal posts: 53x
Ranking: Officier Luchtverkeersleider

PB sturen

ok , dan wachten we het maar rustig af :D

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Leeuwarden (EHLW)