MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nostalgia (verzameltopics) -> Beaver, S-11, Piper Cub, Harvard, Dominie, Dakota KLu.

Verzameltopics met foto's van vroeger.
Nieuw bericht plaatsen

Beaver, S-11, Piper Cub, Harvard, Dominie, Dakota KLu.

Berichtdoor Henk P. » ma jan 04, 2010 7:19 pm
Aantal posts: 1852x
Ranking: MilSpotter

PB sturen

Hoi, ik kom ze sporadisch tegen in de foto-topic, toch vind ik dat deze prachtige kisten uit de jaren 60 en 70 een eigen hoekje verdienen. Ik doe een aftrap met een aantal nog vliegende exemplaren maar verwacht nog wel wat "ouwe meuk" van een ieder. Je bent uitgenodigd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Henk P. op wo feb 24, 2010 8:03 pm, in het totaal 2 keer bewerkt

Berichtdoor ssb-spotting » ma jan 04, 2010 7:58 pm
Aantal posts: 141x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen | Website bezoeken

Leuk topic!

Hier alvast een kleine bijdrage, later meer! :D

Eerste twee, Vliegbasis Soesterberg, MLM
Afbeelding

Afbeelding

De volgende twee foto's zijn genomen op 12 november 2008, tijdens het afscheid van Vliegbasis Soesterberg. Aangezien er veel tegenlicht was, en ik toen nog geen goede camera had, is de kwaliteit van de originele foto's niet echt hoog. Om toch nog leuke foto's er aan over te houden, heb ik ze wat authentieker gemaakt!
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort meer!

Berichtdoor ssb-spotting » ma jan 04, 2010 8:23 pm

De volgende foto's zijn genomen door Mees van Loenhout. Deze foto's zijn beschikbaar gesteld voor mijn website, waar ze binnenkort op komen te staan (vernieuwde site). Maar toch wil ik ze alvast hier tonen:

Foto's zijn genomen op Vliegbasis Soesterberg (2004)
Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Berichtdoor Henk P. » ma jan 04, 2010 9:02 pm

PB sturen

Nog een aantal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Berichtdoor Hoekb03 » ma jan 04, 2010 9:19 pm
Aantal posts: 2133x

ssb-spotting schreef:Aangezien er veel tegenlicht was, en ik toen nog geen goede camera had, is de kwaliteit van de originele foto's niet echt hoog. Om toch nog leuke foto's er aan over te houden, heb ik ze wat authentieker gemaakt!

Ze zijn net echt :D

Re: Beavers, S-11jes en Piper Cubs KLu

Berichtdoor Hoekb03 » ma jan 04, 2010 9:21 pm

Henk P. schreef:Beavers, S-11jes en Piper Cubs KLu

Goed plan Henk! Vooral die Beavers natuurlijk! Hoe zit het met Harvards? Tellen die ook mee?

Berichtdoor Hoekb03 » ma jan 04, 2010 9:32 pm

Leeuwarden open dagen 2006. Vrijdag koud en bewolkt, zaterdag bloedheet en zonnig. Mogen jullie raden welke dag ik uitgekozen had :? Maar goed, een Beaver blijft een Beaver!

Afbeelding

Berichtdoor Henk P. » ma jan 04, 2010 10:17 pm

PB sturen

Hoekb03 schreef:
Henk P. schreef:Beavers, S-11jes en Piper Cubs KLu

Goed plan Henk! Vooral die Beavers natuurlijk! Hoe zit het met Harvards? Tellen die ook mee?

Ik heb zitten twijfelen, ik heb zelf namelijk geen Harvards operationeel zien vliegen en dan grijpt het je toch wat minder aan. Maar ik ben de beroerdste ook weer niet Bart: Harvards mogen meedoen!!!
Afbeelding

Berichtdoor Henk P. » ma jan 04, 2010 10:39 pm

PB sturen

MLM, 2008, hopenlijk krijgt de S-6 een mooi plekje in het nieuwe museum. Ik vraag me soms af of de KLu de historische waarde van deze oudjes wel inziet, de tranen schieten me vaak in de ogen. Ik stel dan ook voor een dependance van het MLM in een hangar op Leeuwarden te openen. Vrijwilligers zat. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berichtdoor ssb-spotting » ma jan 04, 2010 11:01 pm

Ja het MLM heeft heel veel staan. Maar ik verwacht dat er wel veel meer te zien zal zijn in het nieuwe museumkwartier op de voormalige vliegbasis. En de Beaver heeft al eerder in het museum gestaan, met in de huidige opstelling paste het even niet meer ;) Maar idd.... heel erg jammer natuurlijk dat dit mooie spul niet voor publiek te bezichtigen is (op de Open Depot Dagen na natuurlijk)

Berichtdoor Hoekb03 » ma jan 04, 2010 11:08 pm

Henk P. schreef:Ik heb zitten twijfelen, ik heb zelf namelijk geen Harvards operationeel zien vliegen en dan grijpt het je toch wat minder aan.

Ik heb niets van dit alles (bewust) operationeel zien vliegen... Zal morgen wat Harvards opsnorren. Ik zie net dat jij precies dezelfde plaat gemaakt heb van de S-9 als ik in 2006, alleen 24 uur later, toen de zon wel scheen :(

Qua museum stond er laatst iets in de krant dat het maar de vraag was of het allemaal nog wel door zou gaan, bezuinigingen en Uruzgan enzo. Ben benieuwd.

Berichtdoor lepol » di jan 05, 2010 7:50 am
Aantal posts: 535x

PB sturen

Afbeelding

mijn eerste foto die ik hier upload, niet de mooiste, weet ik ook wel :oops:
genomen met digitale camera; 3x optische zoom; 5.1 megapixel
1/160 sec; ISO 50

gr

joan

Berichtdoor Mike » di jan 05, 2010 8:11 am
Aantal posts: 433x
Ranking: Vlieginstructeur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later wellicht meer.

Grt, Mike.

Berichtdoor Mike » di jan 05, 2010 8:27 am
Aantal posts: 433x
Ranking: Vlieginstructeur

Nu dus al:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grt, Mike.

Berichtdoor ssb-spotting » di jan 05, 2010 10:14 am

Hoekb03 schreef:
ssb-spotting schreef:Aangezien er veel tegenlicht was, en ik toen nog geen goede camera had, is de kwaliteit van de originele foto's niet echt hoog. Om toch nog leuke foto's er aan over te houden, heb ik ze wat authentieker gemaakt!

Ze zijn net echt :D

Haha ja inderdaad! Het geeft een leuk effect, en foto's die je normaal zou kunnen "weggooien" krijgen nu toch weer een tweede leven! Dus als je een keer slechte foto's hebt, dan betekent dit niet het einde voor je plaatjes ;)

Volgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nostalgia (verzameltopics)