MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Nostalgia (verzameltopics) -> Civiele (oude) meuk fototopic

Verzameltopics met foto's van vroeger.
Nieuw bericht plaatsen

Re: Civiele (oude) meuk fototopic

Berichtdoor visserei » ma jul 26, 2010 12:24 pm
Aantal posts: 222x
Ranking: F16 Demo Piloot

PB sturen

Nog enige bijdragen, niet actueel maar toch............\
Aloha,
Eibert :)
maart 2010 SPL
Afbeelding

ILA 2008
Afbeelding

ILA 2008. Heeft de voorzitter van de FullStop redactieraad zich onsterfelijk gemaakt?
Afbeelding

Fairford 2005
Afbeelding
ILA 2006
Afbeelding

Berichtdoor Hoekb03 » ma jul 26, 2010 12:52 pm
Aantal posts: 852x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

visserei schreef:Nog enige bijdragen, niet actueel maar toch...

Heel goed. Het is tenslotte het (oude) meuk topic. Ik ga voor de Tu204. Nog nooit gezien. Trouwens de VFW-614 is ook niet verkeerd.
Nog even wat historisch perspectief qua LTU en Air Berlin dan. We beginnen met de D-ALPF in "oude" kleuren (Düsseldorf, feb 2008).

Afbeelding

Ook LTU moest met de tijd mee, dus men was in die tijd bezig de kisten van een wat hipper schema te voorzien, zoals hier op de D-ALPD.

Afbeelding

En nu heeft Air Berlin de winkel overgenomen. Hier nogmaals de D-ALPF (beide kisten Airbus A330 overigens, voor de civiele leken onder u :D )

Afbeelding

Berichtdoor Bernie » di jul 27, 2010 12:13 pm
Aantal posts: 263x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

marcodruyf schreef:De boeing 757, misschien wel heer erg civiel, maar ik vind het een prachtig slank vliegtuig!

En lang! Als je voor het eerst een plaat van dat apparaat ziet zou je denken dat er kwistig gephotoshopt is, zo lang istie.... :)

Berichtdoor Strûner » wo jul 28, 2010 11:50 pm
Aantal posts: 94x

PB sturen

Met de ballonfeesten in Joure is er genoeg civiele meuk in de lucht:

1. Niet een van de mooiste platen.. maar het gaat om het overzicht:
Afbeelding

2. Vond ik wel een mooie sfeerplaat:
Afbeelding

Bas

Berichtdoor Bernie » do jul 29, 2010 12:38 am
Aantal posts: 263x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Ze hebben zelfs een record verbeterd: 127 ballonnen gingen achter elkaar de lucht in! Ze waren alleen wel laat op de eerste avond: om 20.15 uur was nog geen enkele ballon opgestegen...

Berichtdoor Strûner » do jul 29, 2010 7:43 pm
Aantal posts: 94x

PB sturen

Bernie schreef:Ze hebben zelfs een record verbeterd: 127 ballonnen gingen achter elkaar de lucht in! Ze waren alleen wel laat op de eerste avond: om 20.15 uur was nog geen enkele ballon opgestegen...

Dat klopt, we waren eigenlijk alweer van plan om weg te gaan totdat we een lichtkogel zagen :)

Ben benieuwd of het vanavond wel doorgaat, het is een beetje regenachtig en het waait ook wel aardig.

Bas

Berichtdoor Hoekb03 » vr jul 30, 2010 9:01 pm

Op Teuge was het weer goed toeven vandaag. Twee warbirds maar liefst. En ja, die mogen ook in het warbird-topic. We beginnen met een Harvard van Hilversum, N13FY. Hij is gespoten in z'n originele militaire jasje, als 41-16544. Daarna is de kist naar de Zweedse luchtmacht gegaan als 16291. Vervolgens een civiele carriere als OY-DYE, D-IGAL, D-FGAL, PH-NKD en nu dus N13FY.

Afbeelding

Het leuke op Teuge is dat je er (met toestemming van de havendienst) er zo op kan lopen om ook van wat dichterbij nog wat plaatjes te maken... Met dank aan de havendienst dus.

Afbeelding

Al een tijdje niet meer gezien, die "andere" Chipmunk van Teuge, de D-ERTY/WP835. Vandaag vloog 'ie weer eens.

Afbeelding

Het "echte" civiele spul volgt in een volgende posting.

Berichtdoor Hunter58 » za jul 31, 2010 12:56 pm
Aantal posts: 1455x

PB sturen

Nog een paar vakantiefoto's gezien vanaf het 'Perlan' gebouw. Dit zijn enorme drinkwatertanks boven op een heuvel, waarop later een restaurant is gebouwd. Vanaf de balustrade heb je een heel mooi uitzicht over het vliegveld van Reykjavik (ook over Reykjavik zelf, trouwens) en met een beetje telelens is er ook nog wel wat te fotograferen.

Overzicht over Reykjavik Airport
Afbeelding

Diamond DA-20-C1 TF-FGA
Afbeelding

Fokker 50 TF-JMS van Flufélag Íslands met speciale 'Lekker genieten in eigen land' titels.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Hunter58 op za jul 31, 2010 3:44 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichtdoor visserei » za jul 31, 2010 2:35 pm
Aantal posts: 222x

PB sturen

Eggebek aug. 2003.
Aloha,
Eibert
Afbeelding

Berichtdoor Hoekb03 » za jul 31, 2010 4:20 pm

Hoekb03 schreef:Het "echte" civiele spul volgt in een volgende posting.

Belofte maakt schuld. Bij deze dus. Duitse gast D-ERJS, een TB-9. Er zat een Nederlands sprekende vlieger in en hij ging naar Lelystad.

Afbeelding

IK heb 'm er wel vaker op gezet maar hij kwam weer zo mooi in het zonnetje langs vrijdag... Piper Cub PH-KNE, de glider tug van Vliegclub Teuge (ex KLu R-135)

Afbeelding

Helicopters ook altijd leuk. PH-CHC, een Robinson R44 van Helicentre.

Afbeelding

Dan bezoek van Martinair met deze PH-MLR, een Socata TB-10. De nieuwe hangaar aan de kop 27 wordt gebouwd in opdracht van Martinair, dus deze jongens en meisjes zullen we in de toekomst wel vaker zien.

Afbeelding

Tot slot een Piper Pa28 van Stella. De kist staat sinds september vorig jaar in Nederland geregistreerd. Men had al wel een Stella sticker op de staart geplakt, nu is ook de cheatline in de Stella huiskleuren.

Afbeelding

En hier nog met de oude kleuren, in mei 2010.

Afbeelding

Berichtdoor Hunter58 » za jul 31, 2010 8:26 pm
Aantal posts: 1455x

PB sturen

Totaal andere civiele ouwe meuk: een serie C-130A's die zijn omgebouwd tot fire fighters. Heel aardig detail: er zitten een paar bij die nog bij de Franse Securité Civile hebben gevlogen.

N116TG
Afbeelding

N117TG
Afbeelding

N118TG
Afbeelding

N130PS
Afbeelding

N131FF
Afbeelding

N132FF
Afbeelding

N138FF
Afbeelding

Berichtdoor arjan8 » za jul 31, 2010 8:45 pm
Aantal posts: 183x

PB sturen

Zeker erg leuk de c130's. zelf heb ik niet veel met civiel maar hier zit toch een soort van militair luchtje aan.
Zo kwam ik in mijn collectie ook nog een civiele kist tegen met een militaire achtergrond
LBG '89
Afbeelding

Berichtdoor Hoekb03 » za jul 31, 2010 10:47 pm

arjan8 schreef:Zeker erg leuk de c130's. zelf heb ik niet veel met civiel maar hier zit toch een soort van militair luchtje aan

Mooi weer mannen. Civiel vind ik wel leuk, maar het blijft 2e keus. Maar bij deze Hercen en zo'n F-100 maakt het me echt niet uit dat er geen militair nummertje op staat. Mooi! (@Hunter58: Al die Herculessen is wat voor Gerke Hofstra lijkt me. Kijkt die mee op het forum? Anders even mailen.

Berichtdoor wietsef » zo aug 01, 2010 9:35 am
Aantal posts: 69x
Ranking: F16 Rooky

PB sturen

Hier een van mij

Afbeelding

Wietse

Berichtdoor Hoekb03 » zo aug 01, 2010 9:12 pm

wietsef schreef:Hier een van mij

Ha, Gilze Rijen op de spottersdag... Volgens mij is dit de enige kist die ik verprutst heb toen. Nou ja, beter deze dan de Poolse Su22 :D

VorigeVolgende

Reactie plaatsen

Keer terug naar Nostalgia (verzameltopics)