MILSPOTTERS.nl

Milspotters forum -> Actuele foto's -> Ballonfiësta Barneveld

Foto's en/of film van leden - Opendagen, movements etc.
Nieuw bericht plaatsen

Ballonfiësta Barneveld

Berichtdoor Hoekb03 » vr aug 17, 2012 8:38 pm
Aantal posts: 2133x
Ranking: MilSpotter

PB sturen | Website bezoeken

Als Heliman een topic voor de Ballonfeesten in Joure mag maken dan kan er ook wel eentje voor de ballonfiësta in Barneveld bij. Sinds een paar weken ga ik af en toe even kijken bij het opstijgterrein op 5 minuten fietsen van mijn huis. Maandag kwam ik daar twee andere ballonspotters tegen, waarvan ik er één al kende als Teuge-spotter. Die zouden donderdag naar Barneveld gaan en er was ook wel plek voor mij in de auto. Hele leuke middag en avond gehad. De heren wouden persé de Nightglow afwachten, ik had daar niet zo'n zin in, maar ach, ik ben de beroerdste niet :PIVO Het was de moeite waard. Prima plaatjes met ISO 1600 en 1/10e seconde.

Afbeelding

PH-KOK, Cameron Z-225, Van Harten Ballonvaarten B.V.

Afbeelding

PH-RBV, Ultramagic M-160, Ballonvaartcentrum Van Manen B.V.

Afbeelding

De middelste ballon (PH-TAM, Ultramagic N-210, Ballonvaartcentrum Van Manen B.V.) vertrok vanuit de Nightglow voor een nachtvaart. Heel apart om een ballon 's nachts te zien vertrekken.

Afbeelding

Re: Ballonfiësta Barneveld

Berichtdoor Hunter58 » vr aug 17, 2012 8:53 pm
Aantal posts: 3973x

PB sturen

Dat is best leuk..!
Heb je Jos nog gezien? Die zou ook die kant op fietsen. Kon hij gelijk daarna nog een pintje vatten (al geloof ik dat hij het anders uitdrukte).

Berichtdoor Hoekb03 » vr aug 17, 2012 11:38 pm

Nee, ik heb Jos niet gezien, maar ik was dan ook met de incrowd. Stiekeme trip als het ware. Met diner in de crew-area en op het terrein rondlopen tijdens de start. Op een gegeven moment werd ik van het terrein gestuurd door een juffrouw en moest ik in het pers-vak plaatsnemen. Leuk hoor, ballonspotten :PIVO

Bijzonder was deze PH-SJC, maakte zijn tweede vaart. Nagelnieuw dus. Cameron A-180, M. van Dijk.

Afbeelding

Doe ik ook maar de special shapes er achteraan.
G-LAFF, CAMERON TR-84 S2, AIDAN MURPHY, TRADING AS: BALLOONISTS SUPPORTING BARRETSTOWN

Afbeelding

Aap! OO-BEN, Cameron Z-250

Afbeelding

OO-BGN, Garfield, Cameron Z-180

Afbeelding

PH-BYN, Cameron N-133, Dutch Ballooning B.V., Robijn

Afbeelding

We zijn in Barneveld dus het kuiken mag niet ontbreken! PH-EGG, Cameron Egg-120, M. van Dijk

Afbeelding

Nog een Barnevelds product, het ei. PH-EIB, Ultramagic F30-EGG, Ballonvaartcentrum Van Manen B.V.

Afbeelding

Simba, PH-HBG, Lindstrand LBL Lion, Hoogstraats Ballon Team Bvba

Afbeelding

Subtiele special met die trappen. PH-MAD, Cameron Z-77, M. van Dijk

Afbeelding

De molen, PH-MAJ, Thund/Colt Flying Windmill, J. Bosma (da's vast niet onze Sjaak...).

Afbeelding

PP-XKW, RVB Balloons Farmer Pig

Afbeelding

PR-ZKC, Woody Woodpecker, net als het varken afkomstig uit Brazilië.

Afbeelding

Berichtdoor Hunter58 » za aug 18, 2012 5:45 am
Aantal posts: 3973x

PB sturen

Die specials zijn wel speciaal...
Ik kan me voorstellen dat ook dit soort spotten een doelgroep aantrekt. Vooral die avondfoto's zijn wel heel erg leuk..!
Hoeveel van die dingen waren er eigenlijk?

Berichtdoor Hoekb03 » za aug 18, 2012 9:25 pm

Hunter58 schreef:Die specials zijn wel speciaal... Ik kan me voorstellen dat ook dit soort spotten een doelgroep aantrekt. Vooral die avondfoto's zijn wel heel erg leuk..! Hoeveel van die dingen waren er eigenlijk?

Ja, er is een hele ballonspotters-scene, deels lui uit het pruttel-circuit (waar ik inmiddels bij hoor :-D ) maar ook echte die-hard ballonspotters. Weer heel wat anders. Er waren er 35, dat is het maximaal toegestane aantal in Nederland (we betalen al die beleidsmedewerkers natuurlijk om regels te maken, anders zou alles volledig uit de hand lopen...). Nog twee sfeerplaatjes.

Dit zijn er vijf...

Afbeelding

En dit zijn er tien.

Afbeelding

Overigens is het bijna onmogelijk om ze allemaal strak te maken, af en toe staat er een hinderlijke ballon voor. Je kunt natuurlijk ook wat verder weg gaan staan (buiten het terrein, hoef je ook geen kaartje te kopen). Ze komen vanzelf langswaaien. Aanstaand weekend: Twente Ballooning in Oldenzaal voor de liefhebbers. Ik heb wel weer genoeg ballonnen gezien voorlopig.

Berichtdoor bas » zo aug 19, 2012 3:14 pm
Aantal posts: 799x

PB sturen

Ter info: Twente Ballooning begint al op woensdagavond en duurt t/m zaterdagavond.

Berichtdoor airman » wo aug 22, 2012 6:38 pm
Aantal posts: 282x
Ranking: Vlieginstructeur

PB sturen

Leuke foto,s, al die kleurtinten en de nightglow,volgend jaar maar weer eens langs-grts.

Berichtdoor A.J. Witsen » wo aug 22, 2012 6:59 pm
Aantal posts: 3040x

PB sturen

bas schreef:Ter info: Twente Ballooning begint al op woensdagavond en duurt t/m zaterdagavond.

Afbeelding

http://www.twenteballooning.nl/

Ziet er goed uit Bart. Is zeker een latertje voor jou geworden. :WINK

Reactie plaatsen

Keer terug naar Actuele foto's